Tofaş, 7 milyonuncu aracını üretti!
Merhum Vehbi Koç’un “Ülkem varsa ben de varım” anlayışı ve “Otomobilin insan ve aile hayatına getirdiği refahın, bu endüstrinin memleket ekonomisine kazandırılan güç kadar önemli olduğu” inancı ile temelleri atılarak; 1971 yılında üretim faaliyetlerine başlayan Tofaş Fabrikası, önemli üretim eşiklerinden birini aştı ve 7 milyonuncu aracını banttan indirdi. Yarım asırdan fazla süredir Türkiye’de binek ve ticari araç üretimi gerçekleştiren Tofaş Türk Otomobil Fabrikası’ndaki 7 milyonuncu araç, Egea Model Ailesi’nden Fiat Egea Cross Wagon oldu. Tofaş, üretime başlangıcından 7 milyonuncu araç üretimine kadar 25 farklı modeli dünya yollarına çıkardı. Üretime başlamasından bugüne kadarki süreçte toplam 3,7 milyon araç ihracatı gerçekleştirdi ve yaklaşık 43 milyar dolar ihracat geliri elde ederek ülke ekonomisine katkısını sürdürdü.
Tofaş’ın üretimde 7 milyon araç sınırını aşmaya ve küresel çapta bir üretim merkezi olmaya uzanan yolculuğu, aynı zamanda Türkiye’nin otomotivdeki küresel rolünün artış hikayesini de gösteriyor. Zaman içinde artan üretim adetleri ve yetkinliği ile Tofaş’ın küresel otomotiv dünyasında üstlendiği rollerde de önemli sıçramalar meydana geldi. Üretimde- Türkiye’de otomotiv pazarının gelişimine paralel olarak- ilk milyon adede ulaşmak için 20 yıldan uzun bir süre gerekirken, son on yılda, büyük çoğunluğu Avrupa pazarlarına ihraç edilen 3 milyondan fazla araç banttan indirildi. Bu gelişmedeki önemli kilometre taşları hafızalarda iz bırakmış olan modelleri de anımsatıyor.
Tofaş’ta 1993 yılında banttan inen ilk milyonuncu araç Türkiye’den Avrupa’ya yüksek adetlerde ihraç edilen ilk model olan Tempra modeliydi. Üretilen 2 milyonuncu araç olan Palio, 1998 yılında Türkiye’de müşterisi ile buluşmuştu. Bugün otomotiv sanayinde sıkça karşılaşılsa da Palio küresel çapta iş birliği ile ürün geliştirmenin dünyadaki ilk örneklerinden biriydi. Tofaş bantlarından inen üç ve dört milyonuncu modeller Fiorino’ydu. FIAT, PSA ve Citroen markaları için geliştirilen ve üretilen çoklu markalı ürün geliştirme, bu çapta bir mühendisliğin Tofaş Ar-Ge merkezinde yapıldığı ilk büyük projeydi. Bu da otomotiv mühendisliği açısından Türkiye’de bir ilkti. Tofaş’ın 2016 yılında ürettiği beş milyonuncu aracı Egea hatchback oldu. Altı milyonuncu araç ise lansmanından bu yana sürekli geliştirilerek yenilenen Egea ailesinin Cross versiyonu olmuştu.
Erişilebilir kalarak daha üst segmentlerde bulunan özellikleri sunan ve ezber bozan Egea ailesi, lansmanından bugüne Türkiye’de en çok tercih edilen model olmasının yanı sıra Tofaş’ın müşteri beklentilerine uygun bir araç tanımlama ve geliştirme konusunda varmış olduğu düzeyi sergiliyor.