Yeni Aprilia RS 457 Türkiye’de! İşte ayrıntılar:

Performans ve güvenliği birleştiren teknolojisiyle Aprilia, Motobike İstanbul 2024’ten rüzgar gibi geçti. Türkiye’de temsilciliğini Doğan Trend Otomotiv’in yaptığı İtalyan motosiklet devi, elde ettiği dünya şampiyonluklarıyla “Pistlerin Şampiyonu” olarak biliniyor. Birbirinden iddialı modelleriyle Motobike İstanbul 2024’te gövde gösterisi yapan Aprilia, başarısını kanıtlamış modellerinin yanı sıra yarış pistlerinde elde ettiği tecrübeyi yollara taşıyan yeni RS 457’yi ilk kez motosiklet tutkunlarıyla buluşturdu. Yeni Aprilia RS 457, Türkiye’de 359.000 TL fiyatıyla fuarla birlikte listelerde yerini aldı.

Sportiflik ve konfor arasında kusursuz denge

Yeni RS 457, çift ön grenajından 2’si 1 arada egzozlu gövde altı alt susturucusuna kadar, motosiklet alanında tarih yazan efsanevi RS serisindeki tasarım stilini örnek alıyor. Tamamen LED ön far, Aprilia’nın daha büyük süper spor motosikletlerine özgü ışık imzasını içerirken, ön sinyal lambaları ön farın ışık imzasına entegre edildi. Zarif 5 inçlik TFT renkli gösterge paneli pratik kullanım sağlarken, gidon kumandaları da arkadan aydınlatılıyor.

A2 ehliyetle kullanılabilecek maksimum gücü sunuyor

Aprilia RS 457, ileri teknoloji ürünü olan, sıvı soğutmalı paralel çift silindirli bir motora sahip. Çift eksantrikli ve silindir başına dört supaplı bu motor, 35 kW (47,6 HP) güç sağlıyor ve böylece, A2 ehliyetle kullanılabilecek bir motosiklet için mümkün olan en yüksek güç değerini sunuyor. Motosiklet, yüksek güç kapasitesinin yanı sıra düşük ağırlığı ile de dikkat çekiyor. Motosikletin sıvılar hariç ağırlığı 159 kg iken, sıvılar dahil ağırlığı ise sadece 175 kg olarak öne çıkıyor.

Aprilia RS 457, mümkün olan en iyi değeri hedefleyen ve bunu elde etmeyi başaran Noale tasarımcıları sayesinde tek kelimeyle rakipsiz bir güç-ağırlık oranı sunuyor. Bu değer, Aprilia’nın Noale genel merkezindeki sürüşe yönelik geliştirme çalışmalarında saf performansa dönüştürüldü.

Yarış pistlerinden yollara!

RS 457’nin ön süspansiyonunda ise 41 mm çapa sahip çatal, 120 mm çalışma aralığına ve ön yükleme ayarına sahip. Benzer durum, arka süspansiyonlardaki 130 mm çalışma aralığı ve ön yükleme ayarı, çelik salınım kolunun üzerinde çalışan mono amortisör için de geçerli. RS 457’nin  fren sistemi, ByBre 4 pistonlu radial kaliperler ve 320 mm ön diske sahip. Arkada ise ByBre kaliper 220 mm’lik bir çelik diski frenliyor. Tüm bunlar, her iki tekerlekte veya sadece ön tarafta olmak üzere, ikili kullanım haritası sunan iki kanallı bir ABS sistemi tarafından destekleniyor.

RS 457’nin 17 inçlik spor jantları, önde 110/70 ve arkada 150/60 ölçülerindeki lastiklere sahip. Söz konusu boyutlar, yeni Aprilia’nın gerçek gücü olan çevikliğini korurken üstün tutuş kabiliyetine de büyük katkı sağlıyor.

Aprilia RS 457’nin elektronik donanımı, onu, Aprilia’nın marka geleneğine tamamen sadık olan ve geniş bir kullanıcı yelpazesine hitap eden gerçek bir spor motosiklet yapıyor. RS Cube modeli ile MotoGP’de kullanılan ve ilk kez Aprilia tarafından seri üretimdeki bir modelde yer alan Ride by Wire sistemi ile motoru, güç ve tork dağılımını ayarlayan, çekiş kontrolüne müdahale eden, üç seviye ayarlı ve devre dışı da bırakılabilen üç sürüş modu arasından seçim yapabiliyor. Ayrıca aksesuar olarak, bir de hızlı vites değiştirici sunuluyor. Aprilia RS 457, “Siyah”, “Beyaz” ve “Replika” renleri ile tercih edilebiliyor.

İlgili Makaleler

Subscribe
Bildir
guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments
Başa dön tuşu