Trend

650 beygir güç üretebilen Hyundai IONIQ 5 N Türkiye’de!

Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden biri olan Hyundai, elektrifikasyondaki iddiasını 650 beygirlik bir sportif modelle pekiştiriyor. Yüksek performanslı araçlar için kurulan N markasının ilk elektrikli modeli olan IONIQ 5 N, gerek sportif tasarımı gerekse yarış pistlerindeki üstün kabiliyetiyle elektrikli otomobillere çok farklı bir bakış açısı getiriyor. Üzerindeki her bir öğenin performansa hizmet ettiği IONIQ 5 N, sportifliğin ve aerodinamizmin elektrikli bir modeldeki buluşma noktasını işaret ediyor. 2024 Dünyada Yılın Performanslı Otomobili (WCOTY) seçilen IONIQ 5 N, ayrıca dünyaca ünlü İngiliz otomobil programı Topgear tarafından da aynı ödüle layık görülerek ne denli iddialı olduğunu perçinledi.

Dinamik tasarımla gelen müthiş aerodinamizm

‘N’, Hyundai Motor Company’nin Kore’deki global Ar-Ge merkezi Namyang’ı ve N serisinin geliştirilip test edildiği ve aynı zamanda Hyundai Avrupa Test Merkezi’ne de ev sahipliği yapan Nürburgring’i temsil ediyor. Namyang ve Nürburgring arasındaki bu yakın bağlantı, N’in temelini de oluşturuyor. Birinci önceliği saf bir sürüş keyfi sunmak olan N modelleri, üst düzey donanımlarla birlikte hem günlük kullanımda hem de yarış pistlerinde öne çıkıyor.

Genel olarak 20 milimetre daha alçak olan otomobil, geniş lastiklere uyum sağlamak için de alt kısmında 50 milimetre daha geniş ve daha belirgin bir difüzör kullanıyor. Bu sayede otomobil, tam 80 milimetre daha uzun. Daha iyi bir sürüş ve üstün yol tutuşu için Pirelli tarafından özel olarak geliştirilmiş 275/35 R21 P-Zero EV N lastikler ve 21 inç forged alüminyum jantlar kullanıyor. IONIQ 5 N, Türkiye’de karakteristik bir “N” rengi olan “Performans Mavisi” ile satışa sunuluyor.

Sportif ve modern iç mekan

IONIQ 5 N’in iç mekanı, bir yarış aracı konseptine göre şekillendirilmiş. Daha alçak oturma pozisyonuna sahip N Racing Bucket spor koltuklar, özel mod düğmelerine sahip yeni N direksiyon ve N sabit orta konsol ile ideal bir sürücü ergonomisi sunuyor. Pist sürüşü için optimize edilmiş direksiyon simidi, koltuklar, kapı kaplama panelleri ve metal pedallar dahil olmak üzere çoğu yerde N logolu detaylar ve hafifletilmiş parçalar kullanılıyor.

IONIQ 5 N’nin eğlenceli sürüş ruhunu en üst düzeye çıkarmak için sürüş modları da özelleştirilebiliyor ve “Custom 1 & Custom 2” olarak iki farklı butonla eşleştirilebiliyor.

N Grin Boost (NGB) düğmesi ise aracın karakterini 10 saniye boyunca değiştirerek maksimum hızlanmaya ve heyecana imkan tanıyor. Bu özellik, pistte yarış esnasında önemli zamanlar elde edilmesine olanak sağlıyor.

Yüksek performansla gelen 650 beygir güç

Hyundai’nin E-GMP yani elektrik global modüler platformuyla üretilen IONIQ 5 N, 21.000 devre kadar çalışan iki adet elektrikli motora sahip. En yeni nesil 84 kWh pil ile donatılan otomobil, yüksek enerji için motordaki iki kademeli invertör sayesinde 448 kW/609 PS ve 740 Nm tork (NGB devredeyken 478 kW/650 PS ve 770 Nm) güç sunuyor. Maksimum 260 km/s hıza ulaşabilen IONIQ 5 N, 0-100 km/s hızlanmasını ise sadece 3,5 saniyede (NGB ile 3,4 saniye) tamamlıyor. Tamamen elektrikli aracın menzili ise ortalama olarak 448 kilometre. Şehir içindeki ulaşabildiği menzil ise 589 km’ye kadar çıkabiliyor (WLTP).

Üstün viraj performansı

IONIQ 5 N’in viraj ustalığı, sürüşün heyecanını artırmak için özel olarak geliştirilmiş yürüyen aksamdan ve aktif sistemlerden geliyor. Gelişmiş stabilite ve çekiş kontrol sistemleri aracılığıyla üst düzey bir sürüş deneyimi sunan otomobil, normal bir EV modele göre daha farklı bir yapıda. Motor ve pilin yerleşimi, performanslı sürüşlerde yanal kuvvete katkıda bulunuyor.

Aynı zamanda her iki uçtaki entegre tahrik aksları ve elektrik motoru da yüksek torka dayanacak şekilde güçlendirilmiş. Performanslı fren sistemi ise 650 beygire rahatlıkla hükmedecek bir frenleme sağlıyor. Bu fren sistemi, önde ve arkada sırasıyla 400 milimetre ve 360 milimetre çaplı büyük disklerden oluşuyor. Hibrit diskler, monoblok dört pistonlu ön kaliperler, yüksek sürtünmeli fren balataları ve özel hava soğutmalarıyla beraber daha hafif metallerin kullanılması, fren ısı seviyesini düşürürken soğutma verimliliğini de bir o kadar artırıyor.

Yarış pisti kabiliyeti

N Pedal, Hyundai i20 N WRC’de de kullanılan ve sürüş esnasında oldukça hızlı tepki veren bir özellik. Üst düzey yol tutuşu hedeflenirken aynı zamanda EV’lerin doğal ağırlığı ve boyutu da burada önemli bir rol oynuyor. Bu akıllı yazılım, anında devreye girerek gelişmiş bir gaz kelebeği hassasiyeti sunuyor. IONIQ modellerindeki i-Pedal rejeneratif frenleme sistemine benzer bir teknolojiden yararlanan N Pedal, enerji verimliliğinden daha çok hızlı ve heyecan verici bir viraj almayı önceliklendiriyor. Arka aksta da yavaşlatıcı kuvvet kullanılarak agresif bir ağırlık aktarımı yaratılıyor ve bu da virajlara daha keskin girilmesini mümkün kılıyor.

N Drift Optimizer ise birden fazla araç kontrolünü dengeleyerek drift açısının korunmasına yardımcı oluyor. Entegre “Torque Kick Drift” işlevi, sürücünün daha hızlı drift yapmasına olanak sağlayarak halk arasında debriyaj tokatlama olarak tabir edilen arkadan itişli araçların debriyaj vuruş hareketini simüle ediyor.

N Tork Dağıtımı (NTD) da gücü ön ve arka akslar arasında kaydırarak 11 seviyeye kadar farklı ayar seçeneği sunuyor. Tamamen değişken ön ve arka tork dağıtımı sayesinde sürücüler istedikleri tork dağılımını ön ve arka tekerlekler arasında değiştirebiliyor.

Arka aksta bulunan elektronik Sınırlı Kaymalı Diferansiyel (e-LSD) ise sürüş koşullarına bağlı olarak arka tekerleklere gönderilen kuvvet miktarını kontrol ediyor. Yüksek hızlarda aracın viraj performansını artırırken tekerlek kayma dengelemesini de iyileştiriyor. e-LSD, 1.800 Nm’lik artırılmış tork kapasitesiyle optimum performansı için gelişmiş bir reaksiyon kontrolü sağlıyor.

N Launch Control ise sıfırdan kalkışlarda mümkün olan en iyi ivmelenmeyi ve ön torku sağlıyor. En az tekerlek patinajı ve mümkün olan en hızlı kalkış için üç farklı çekiş seviyesi (düşük, orta ve yüksek) sunarak sürücülerin pist kullanımlarında profesyonel bir yarış aracı gibi kullanmalarına imkan tanıyor.

N e-Shift ise içten yanmalı N modellerde bulunan 8 vitesli çift kavramalı şanzımanın (DCT) davranışını simüle ederek, güç dağıtımı üzerinde kontrol hissi sağlıyor. Sürücüler, tıpkı içten yanmalı motorlardaki gibi manuel ve otomatik vites değiştirme arasında seçim yapabiliyor. Tıpkı manuel şanzıman modundaki N DCT gibi N e-Shift de bir devir sınırlayıcıya sahip.

N Aktif Ses (N Active Sound+ ) ise benzinli modellerdeki gibi egzoz sesleri çıkararak daha sürükleyici bir sürüş deneyimi yaşatıyor. N e-Shift ile eşleştirilen N Aktif Ses sistemi, üç farklı ses sunuyor. N Aktif Ses, hızı ve gaz kelebeği konumunu temel alarak sesi sürekli olarak yeniden düzenliyor ve dinamik bir işitsel deneyim sağlıyor.

Hyundai IONIQ 5 N’deki N Road Sense (NRS) ise sürüş deneyimini yeni bir seviyeye taşıyor. NRS, çift kavisli yol işaretlerini otomatik olarak tanıyor ve sürücüye N modunu etkinleştirmesini öneriyor. Bu akıllı sistem, sürücünün virajlı yollarda seyrederken daha da heyecan verici ve ilgi çekici bir sürüş deneyimi yaşamasına olanak tanıyor.

IONIQ 5 N, ön camını dijital bir görüntü ekranına dönüştüren Head Up Display yani sanal gösterge de sunuyor. Bu sanal gösterge, navigasyon, gelişmiş güvenlik ayrıntıları ve aracın çevresi gibi temel bilgileri doğrudan sürücünün ön camdaki görüş alanına sunuyor. Bu yenilikçi özellik, sürücülerin önlerindeki yola odaklanmayı sürdürürken bilgileri hızlı bir şekilde anlamalarını sağlıyor. Otomobilin iç dikiz aynası da dijital. Yüksek çözünürlüklü geri görüş kamerasından alınan HD görüntüler, sürekli olarak dikiz aynasına aktarılıyor. Bu özellik dilendiği zaman kapatılabiliyor.

NEBUNE

Yayın hayatına 2023 yılında başlayan NEBUNE, teknoloji ve mobilite başta olmak üzere dijital dünyanın nabzını tutan içerikleri okuyucu ve takipçileriyle buluşturuyor.

İlgili Makaleler

Subscribe
Bildir
guest

0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments
Başa dön tuşu