Trend

Volkswagen ID. Serisi, 3 farklı modeliyle Türkiye’de!

Volkswagen Binek Araç, merakla beklenen elektrikli model atağını üç çarpıcı modelle başlattı. 2024 yılının sonunda satışa sunulan elektrikli SUV modeli ID.4, markanın elektrikli amiral gemisi ID.7 ve elektrikli kompakt hatchback sınıfın iddialı temsilcisi ID.3 Çeşme’de yapılan basın lansmanıyla tanıtıldı.

Volkswagen’in şehirli elektriklisi ID.4

Volkswagen markasının SUV segmentindeki güçlü atağı, tamamen elektrikli modeliyle güçleniyor. ID.4, konforlu ve sportif bir sürüş deneyimi sunarken, etkileyici tasarımıyla da dikkatleri üzerine çekiyor. Geniş iç mekânı, yeni nesil bilgi-eğlence ve sürüş asistan sistemleriyle her detayıyla mükemmellik arayan sürücülere hitap eden ID.4, Volkswagen’in tamamen elektrikli ilk SUV modeli olma özelliğine sahip.

Etkileyici tasarım ve dinamik sürüş deneyimi

ID.4’ün dış tasarımı, atletik oranlarıyla ultra-modern bir görünüm sergiliyor. Yumuşak geçişler ve keskin hatlarla şekillenen tasarım, aerodinamik açıdan 0,28 Cd’lik sürtünme katsayısıyla yolda verimli ve oldukça dinamik bir performans sergiliyor. Standart donanımda aydınlatma LED farlarla sağlanırken, sınıfındaki üst seviye aydınlatma teknolojilerinden IQ.LIGHT – LED Matrix farlar, interaktif özellikleriyle fark yaratıyor. Koyu kırmızı renkteki LED stop farları, üç boyutlu tasarımları ile homojen ve şık bir görünüm sunuyor.

  • Volkswagen, Avrupa için güncellenmiş ID.4 ve ID.5'i duyurdu!
  • Volkswagen, Avrupa için güncellenmiş ID.4 ve ID.5'i duyurdu!
  • Volkswagen, Avrupa için güncellenmiş ID.4 ve ID.5'i duyurdu!

Geniş iç mekân ve fonksiyonel iç tasarım

4,58 metre uzunluğundaki ID.4, Volkswagen’in Modüler Elektrikli Araç Platformu (MEB) üzerine inşa edilmiş. Söz konusu modern ve esnek üretim platformu, alan kullanımını hem insanlar hem de teknoloji için tamamen kullanıcı odaklı bir şekilde yeniden tanımlıyor. Uzun aks mesafesi sayesinde ID.4, iç mekânda bir üst segmentte yer alan SUV modeller kadar geniş bir yaşam alanı sunuyor. Modern ve sıcak renk tonlarıyla zenginleştirilen iç döşemeler, üstün Volkswagen malzeme kalitesiyle dikkat çekiyor. Arka koltuk sırtlıklarının pozisyonuna göre, bagaj hacmi 543 ile 1.575 litre arasında değişebiliyor. Ayrıca, standart olarak sunulan tavan rayları, kolay açılır/kapanır bagaj kapağı “Easy Open/Close”, bagaj ağı ve bagaj ayracı gibi pratik donanımlar, kullanımda büyük kolaylık sağlıyor.

İki ana ekran ve Akıllı Sesli Komut Asistanı “IDA”

ID.4’ün iç mekânında iki ana ekrana dayanan kullanım konsepti, modern teknolojileri pratik bir biçimde bir araya getiriyor. Geleneksel gösterge tablosunun yerini alan 5,3” büyüklüğündeki ekran sürücünün doğrudan önünde yer alırken, 12,9” merkezi ekran ise dokunmatik bir bilgi-eğlence arayüzü sunuyor ve aracı kullanırken en üst düzeyde görsel konfor sağlıyor. ID.4’ün Akıllı Sesli Komut Asistanı “IDA” ise sürücüsüne ve yolcusuna, sesli komutlarla aracın tüm fonksiyonlarını yönetme kolaylığı tanıyor. Taleplere verilen yanıtlar, son derece hızlı bir şekilde otomobilde kaydedilen verilerle çevrimdışı olarak sağlanıyor. Ön panel boyunca uzanan yeni nesil ID.Light ışık şeridi ise sürücüye görsel ve sezgisel bir yönlendirme sağlarken, sürücünün çeşitli durumları aydınlatma efektleriyle kolayca anlamasına da yardımcı oluyor.

Standart IQ.Drive Sürüş Asistan Sistemleri

ID.4, kapsamlı sürüş asistan sistemleriyle daha konforlu bir sürüş deneyimi sunuyor. Standart olarak sunulan gelişmiş sürüş asistan teknolojileri arasında; Yarı Otonom Sürüş Asistanı “Travel Assist”, Adaptif Hız Sabitleyici “ACC”, Şerit Değiştirme Asistanı “Side Assist” ve Çevresel Görüş Sistemi “Area View” yer alıyor.

Sürücü ve yolcu güvenliğini artırmak için ise, araçta standart olarak sunulan Acil Durum Asistanı “Emergency Assist”, Arka Trafik Asistanı “Rear Traffic Assist” ve Proaktif Yolcu Koruma Sistemi “Pre-Crash”; ID.4’te öne çıkan güvenlik ekipmanları arasında.

Batarya ve şarj seçenekleri

ID.4, güçlü batarya yapısı ile güvenliği en üst seviyeye taşıyor. Batarya, ekstrüde ve döküm profillerden yapılmış bir alüminyum yapı ile korunuyor ve bu yapı, araca monte edilerek gövdenin sağlamlığını ve rijitliğini artırıyor. Sıkıştırılmış alüminyum bölümlerden oluşan bu sağlam yapı, olası bir kaza durumunda batarya sistemini güvence altına alıyor. Ayrıca, değiştirilebilir alüminyum alt gövde koruması, bataryayı yoldan gelebilecek darbelere karşı da koruyor.

Bataryayı koruyan etkili soğutma sistemi, batarya modüllerinin sıcaklığını optimize etmek için su kanalları içeren bir taban plakası kullanıyor. Termal yönetim sistemi, bataryayı her koşulda yaklaşık 25°C sıcaklıkta tutarak, yüksek güç çıkışı, hızlı DC şarj ve uzun bir batarya ömrü sağlıyor. Volkswagen, bataryanın sekiz yıl veya 160.000 km kullanım sonunda (hangisi önce biterse) orijinal kapasitesinin en az yüzde 70’ine sahip olacağına dair garanti veriyor.

Motor, batarya ve şarj kapasiteleri

ID.4, Türkiye’de 125 kW (170 PS) elektrikli motora sahip Pure donanım seviyesi ile müşterilerle buluşuyor. ID.4 Pure, 52 kWh net batarya kapasitesine sahip olup, WLTP birleşik çevrimine göre 354 km’lik elektrikli menzil sunuyor. Şehir içi kullanımda ise bu menzil 455 km’ye kadar çıkabiliyor. Ayrıca ID.4’ü 11 kW’lık AC şarj cihazlarıyla şarj etmek mümkünken, batarya DC şarj cihazı ile maksimum 145 kW‘lık şarj kapasitesiyle yüzde 10’dan yüzde 80’e 25 dakikada şarj edilebiliyor.

Premium elektrikli sedan: ID.7

Volkswagen ID. Ailesi’nin sedan üyesi ve amiral gemisi ID.7 Türkiye’de satışa sunuldu. 697 kilometreye (WLTP-Birlieşik) varan menzil, üstün güç aktarma sistemleri, geniş iç mekân ve premium teknolojilerin birleşimi, ID.7’yi uzun mesafeli yolculuklar için son derece konforlu bir otomobil haline getiriyor ve ID. Ailesi’ni yeni bir segmente taşıyor.

Yaklaşık beş metre (4,96 metre) uzunluğuyla dikkat çeken, Volkswagen’in üst orta sınıfta yer alan ilk küresel elektrikli modeli ID.7, Pro S donanım seviyesiyle Volkswagen yetkili satıcılarında satışa sunuldu.

Volkswagen’in bugüne kadar geliştirdiği en uzun menzilli elektrikli otomobil olan ID.7, markanın güçlü sedan mirasını, üst düzey teknolojiler ve elektrikli mobilite vizyonuyla birleştiriyor. ID.7, premium ekipmanları ve üst düzey sürüş dinamikleri ile hem konforlu bir aile aracı hem de adeta bir spor otomobil karakterine sahip. Ayrıca, iç mekânda premium malzeme kullanımı konusunda da oldukça cömert olan ID.7’de vegan ve sürdürülebilir materyaller, markanın geleceğe bakış açısını vurguluyor.

Uzun Menzil ve Yüksek Verimlilik İçin Gelişmiş Aerodinami

ID.7, tamamen elektrikli ID. Model Ailesinin tasarım dilini takip ediyor. Bu premium sedanın kendine has özellikleri arasında hem enerji tüketimini azaltmaya hem de menzili artırmaya yardımcı olan aerodinamik ön bölüm ve tavan tasarımı yer alıyor. Ön tarafta bulunan hava girişleri, havayı aracın yanlarından arkaya doğru yönlendiriyor. Böylece aracın yan taraflarında, türbülansı azaltan bir hava perdesi oluşturuyor. 0,23 Cd’lik değeriyle Volkswagen’in bugüne kadar ürettiği seri üretim modelleri arasında en düşük sürtünme katsayısına sahip olan ID.7, sınıfının en verimli ve en yüksek menzilli elektrikli modeli. ID.7, WLTP verisine göre 697 kilometre birleşik, 844 kilometre de şehir içi menzil sunuyor.

Yeni Güçlü ve Verimli Aktarma Sistemi

ID.7, Modüler Elektrikli Araç Platformu “MEB” sayesinde verimlilikte yeni standartlar belirliyor. Tamamen yeni, yüksek verimli bir güç-aktarma nesline sahip ID.7’nin 210 kW’lık (286 PS) APP550 olarak adlandırılan elektrikli motor ünitesi, 545 Nm maksimum tork değeri ile yüksek çekiş gücü ve verimlilik sunuyor. APP550 üç fazlı sabit mıknatıslı senkron motor, bu verimliliği sağlarken iki kademeli tek vitesli dişli kutusu ve invertör (güç ve kontrol elektroniğinden) destek alıyor. ID.7’deki termal kararlılık yeni bir invertör nesli tarafından güvence altına alınırken, daha yüksek termal yük kapasitesi, yeni aktarma sisteminin artan verimliliğine katkıda bulunan temel bir faktör olarak çıkıyor. Sistemde kullanılan çok sayıda dişli kutusu bileşeni de sürtünme açısından optimize edilmiş ve güçlendirilmiş.

Modern Fastback Tasarımı

Sıkıcı ve geleneksel sedan anlayışı yerine ID.7’de müşterilerin beklentilerine karşılık verecek modern ve kapsayıcı bir fastback tasarım söz konusu. Neredeyse beş metre uzunluğa sahip olan ID.7, gelişmiş aerodinamik prensiplere göre tasarlandı. Tavanı coupe tarzında zarif bir şekilde arkaya doğru eğimli. Bu eğimli tavan çizgisi 0,23 Cd gibi mükemmel bir seviye olan, Volkswagen’in bugüne kadar seri üretim bir otomobilde elde ettiği en düşük sürtünme katsayısını elde edilmesine katkıda bulunuyor. Uzun dingil mesafesi ve geniş iz aralığı, aracın içinde tüm yolcular için bolca yaşam alanı yaratıyor.

Akıcı ve kaslı çizgileriyle dikkat çeken ID.7, ön kısmındaki geniş ölçüde kapalı tasarımıyla göz alıcı bir ilk izlenim bırakıyor. Kaputun üç boyutlu tasarımı ve dar LED şeritlerine entegre edilmiş LED farlar, bu dikkat çekici görünüme önemli bir katkı sağlıyor. Gündüz farları ve dönüş sinyalleri, gövdenin üst kısmına yerleştirilmiş ve hem şıklık hem de fonksiyonellik bir arada sunulmuş.

ID.7, en son teknolojiyle donatılmış IQ.LIGHT – LED Matrix farlarıyla dikkat çekiyor. Bu farlar, otomatik aydınlatma kontrolü, kötü hava aydınlatması, karşılama fonksiyonu, dinamik far menzil kontrolü ve dinamik viraj aydınlatması gibi birçok fonksiyon sunuyor. LED farlar ve gövdenin keskin hatları arasındaki etkileşim, ID.7’yi hem odaklanmış ve kendinden emin hem de zarif kılıyor. Ayrıca, araç çalıştırıldığında far merceklerinin adeta bir göz hareketi gibi selam vermesi aracın insancıl kişiliğini güçlendiriyor.

Geniş İç Mekan

4,96 metre uzunluğundaki ID.7, Volkswagen’in modern ve esnek üretim platformu Modüler Elektrikli Araç Platformu “MEB” sayesinde, alan kullanımını hem insanlar hem de teknoloji için tamamen kullanıcı odaklı bir şekilde yeniden tanımlıyor. 2,97 m uzunluğundaki aks mesafesi sayesinde ID.7, iç mekânda bir üst segmentte yer alan sedan modeller kadar geniş bir yaşam alanı sunuyor. Arka koltuk sırtlıklarının pozisyonuna göre de bagaj hacmi 532 ile 1.586 litre arasında değişebiliyor.

Modern Kumanda Konsepti ve Kokpit Tasarımı

ID.7’nin dijital kokpiti 3 ekranlı tasarımıyla dikkat çekiyor. 6,4″ Dijital Gösterge Paneli “ID. Display”,

Arttırılmış Gerçeklik (AR) özellikli Renkli Ek Bilgilendirme Ekranı “AR Head-up Display” ve 15” “Composition Media Max” bilgi-eğlence sisteminden oluşan tasarım, sürücüye üstün bir teknoloji deneyimi sunuyor. Ekran üzerinden yönlendirilebilen, tamamen elektrik kontrollü hava menfezleri ile yeni klima kullanım konsepti ile ön panel, kapı içleri ve dekoratif kaplamalar üzerinde kişiselleştirilebilir, 30 renkli ambiyans aydınlatması araçtaki diğer dikkat çekici özellikler arasında.

Yeni, masaj işlevine sahip koltuklar ve elektronik olarak karartılabilen Akıllı Panoramik Cam Tavan “Smart Glass” gibi özellikleriyle ID.7, normalde sadece üst sınıf premium modellerde bulunan donanımları kullanıma sunuyor. Yeni Akıllı Panoramik Cam Tavan “Smart Glass”, dokunmatik olarak opak ve şeffaf ayar arasında geçiş yapabilme özelliğine sahip. ID.7’deki diğer birçok işlev gibi, Akıllı Panoramik Cam Tavan “Smart Glass” da yeni Akıllı Sesli Komut Asistanı “IDA” üzerinden verilen komutlarla çalıştırılabiliyor. Ayrıca, isteğe bağlı olarak soğutma veya ısıtma dışında kurutma işlevine de sahip koltuklar sunuluyor. Alman Sırt Sağlığını Destekleme Derneği (German Campaign for Healthier Backs) “AGR” sertifikalı bu koltuklarda masaj işlevi de bulunuyor. Opsiyon listesindeki çeşitlilik Harman Kardon imzalı 700 watt’lık ses sistemine kadar uzanıyor. Öndeki merkezi hoparlör ve bagajdaki subwoofer dahil olmak üzere 14 üst düzey hoparlör, Volkswagen ID.7 modelinde benzersiz bir ses deneyimi yaşatıyor.

Standart IQ.Drive Sürüş Asistan Sistemleri

ID.7, kapsamlı asistan sistemleriyle daha konforlu ve güvenli yolculuklar vadediyor. Standart olarak sunulan gelişmiş sürüş asistan sistemleri arasında; Yarı Otonom Sürüş Asistanı “Travel Assist”, Adaptif Hız Sabitleyici “ACC”, Şerit Değiştirme Asistanı “Side Assist” ve Çevresel Görüş Sistemi “Area View” yer alıyor.

Sürücü ve yolcu güvenliğini artırmak için araçta standart olarak sunulan Acil Durum Asistanı “Emergency Assist”, Arka Trafik Asistanı “Rear Traffic Assist” ve Proaktif Yolcu Koruma Sistemi; ID.7’de öne çıkan diğer güvenlik ekipmanları arasında.

Volkswagen’de sadece ID.7 ile birlikte sunulan Ön Kaput Yaya Koruma Hazırlığı “Re-active Bonnet” teknolojisi, olası bir çarpışma esnasında kaputu aktive edip açısını değiştirerek yayaların güvenliğine katkı sağlıyor.

Motor, batarya ve şarj kapasiteleri

ID.7, Türkiye’de 210 kW (286 PS) güce ve arkadan itiş özelliğine sahip Pro S versiyonu ile müşterilerle buluşuyor. ID.7 Pro S, 86 kWh net batarya kapasitesine sahip olup, WLTP birleşik çevrimine göre 697 km elektrikli menzil sunuyor. Şehir içi kullanımda ise bu menzil 844 km’ye kadar çıkabiliyor. Ayrıca, ID.7, 11 kW’lık AC şarj cihazlarıyla şarj edilebileceği gibi, DC hızlı şarj istasyonlarında 200 kW’a varan maksimum şarj hızıyla oldukça hızlı enerji çekerek, yüzde 10’dan yüzde 80’e sadece 26 dakikada şarj edilebiliyor. Araç yoldayken şarj ve termal yönetim işlevi sayesinde bataryanın bir sonraki DC şarj durağından önce ideal şarj ısısına erişmesi sağlanarak, bu yüksek hızlı şarj işlemi için ön hazırlık yapılıyor. Bu özellik, kışın şarj sürelerini ciddi oranda azaltabiliyor.

Premium Standart Donanım Özellikleri

ID.7 Pro S donanım seviyesiyle müşterilerle buluşuyor. Standart donanım seviyesinde 19″ “Hudson” alüminyum alaşım jantlar, 15” “Composition Media Max” bilgi-eğlence sistemi, Renkli Ek Bilgilendirme Ekranı “AR Head-up Display” (Arttırılmış Gerçeklik (AR) özellikli), hafıza özellikli, masaj programlı, elektrik ayarlı, ayarlanabilir bacak destekli ve kolay giriş özellikli ön koltuklar, Akıllı Park Asistanı “Park Assist Plus”, Çevresel Görüş Sistemi “Area View”, Yarı Otonom Sürüş Asistanı “Travel Assist” ve Acil Durum Asistanı “Emergency Assist”, Kolay Açılır/Kapanır Bagaj Kapağı “Easy Open/Close”, 3 Bölgeli Dokunmatik Klima “Climatronic” ve IQ.LIGHT – LED Matrix farlar yer alıyor.

Modern tasarım, kaliteli malzemeler ve en güncel sürüş asistan sistemleri ile ID.3

2019’dan bu yana dünya çapında 500.000 adetten fazla satılan, Volkswagen’in ilk tamamen elektrikli modeli ID.3; modern tasarımı, vegan ve sürdürülebilir kaynaklardan elde edilen yüksek kaliteli malzemeleri ve en güncel sürüş destek sistemleriyle dikkat çekiyor. Türkiye ürün çalışmaları halen devam eden ID.3, 2025 yılının ikinci çeyreğinde satışa sunulmak için gün sayıyor.

Keskin tasarım ve gelişmiş aerodinamik özellikler

Volkswagen’in kompakt hatchback sınıfındaki tamamen elektrikli modeli ID.3, yenilikçi ve fütüristik dış tasarımıyla öne çıkıyor. Optimize edilmiş hava girişleri ve aerodinamik yüzeyler, ön cepheye kendinden emin bir duruş kazandırıyor. Ayrıca, kısa ve ön cama yakın, nispeten dik bir açıyla yükselen ön kaput, aracın ön tarafını görsel olarak daha uzun gösteriyor.

  • VW, ID.3 ve Cupra Born üretimini askıya alıyor: İşte ayrıntılar!
  • VW, ID.3 ve Cupra Born üretimini askıya alıyor: İşte ayrıntılar!

Volkswagen, aerodinamiği iyileştirmek amacıyla, ön tekerleklerin etrafındaki hava akışını düzenleyen “hava perdesi” teknolojisini, ID.7’nin ardından ID.3 için de optimize etti. Arka cephede ise yenilikçi bir dokunuş olarak, bagaj kapağında da iki parçalı aydınlatma grubu kullandı. Bu detaylar, ID.3’ün hem estetik hem de işlevsellik açısından mükemmel bir dengede oturmasını sağlıyor.

Üstün kalite seviyesi, sürdürülebilir ve vegan malzemeler

Volkswagen ID.3’ün iç mekânı, modern tasarım anlayışını çevre dostu malzemelerle birleştirerek sofistike bir yolculuk deneyimi sunuyor. Kokpitte yer alan kontrast renkteki zarif dikiş detayları kalite hissini belirgin şekilde artırıyor. Volkswagen, iç mekânda sürdürülebilirliği ön planda tutarak kapı döşemeleri ve koltuk kılıflarında, %71 oranında geri dönüştürülmüş madde içeren “Artvelours Eco” adındaki mikrofiber malzemeyi tercih ediyor. Bu yenilikçi malzeme, daha önce atık olarak bertaraf edilmiş plastiklerin geri dönüştürülmesiyle elde edilen ikincil bir hammadde olup, geleneksel malzemelerle aynı görünüm, his ve dayanıklılık standartlarına sahip olmasıyla dikkat çekiyor. Ayrıca, ID.3’ün iç mekân malzemeleri tamamen vegan kaynaklardan seçilmiş ve böylece hem modern bir yaşam tarzı hem de çevreye duyarlılık bir arada sunuluyor. Yeniden tasarlanan iç kapı kaplamaları ise daha geniş ve yumuşak yüzeylerle donatılarak şıklığı ve konforu bir araya getiriyor. Bu yenilikler, iç mekânda kalite hissini artırırken aynı zamanda sürücünün ve yolcuların konforuna da önemli katkılar sağlıyor.

Modern ve sezgisel kullanım konsepti

ID.3, en güncel yazılım nesliyle sistem performansını artırırken, 5,3” sürücü bilgi ekranı, çok fonksiyonlu dokunmatik deri direksiyon üzerinden kolayca yönetilebiliyor. Ön konsolun merkezinde ise telefon işlevleri, medya, sürüş destek sistemleri ve araç ayarlarını kontrol etmek için geniş bir dokunmatik ekran bulunuyor. Müşteri taleplerine göre yeniden tasarlanan menü yapısı, kullanım kolaylığı ve daha net bir düzen sunuyor.

Artırılmış gerçeklik özellikli Renkli Ek Bilgilendirme Ekranı “AR Head-Up Display”, sürüş deneyimini bir üst seviyeye taşıyor. Araç hızı, dinamik navigasyon yönlendirmeleri gibi bilgiler doğrudan ön cama yansıtılarak, sürücünün bakış açısından aracın yaklaşık 10 metre önünde, doğru bir açıyla ve net bir şekilde görünüyor. Bu yenilikçi teknoloji, sürüş güvenliğini artırırken aynı zamanda pratiklik sağlıyor.

En güncel sürüş destek sistemleri

Yarı Otonom Sürüş Asistanı “Travel Assist”, 0 km/s’den maksimum hıza kadar dikey araç kontrolü sağlayan Adaptif Hız Sabitleme sistemi “ACC”, yanal kontrol sağlayan Şerit Takip Asistanı “Lane Assist”, yaya ve bisikletli izleme özelliğine sahip Ön Bölge Asistanı “Front Assist” ID.3’te yer alan sürüş destek sistemleri arasında.

Daha güçlü ve daha verimli motorlar

Volkswagen ID.3, hem yüksek çekiş gücü hem de düşük enerji tüketimiyle göz dolduruyor. Türkiye ürün çalışmaları devam eden ve satışa sunulacak donanım seviyeleri henüz netleşmemiş olan ID.3, Pure donanım seviyesinde sunulan 125 (170 PS) kW gücündeki motor 52 kWh batarya ile donatılıyor. Bu kombinasyon ile ID.3 Pure 0-100 hızlanmasını 8,2 saniyede tamamlarken, 388 km (WLTP) karma menzil sunuyor. Pro S versiyonunda ise, 150 kW (204 PS) gücündeki motor 77 kWh batarya ile donatılıyor. ID.3 Pro S, 7,3 saniye gibi etkileyici bir 0-100 değeri sunarken 558 km (WLTP) karma menzil ile dikkat çekiyor.

Seyahat esnasında daha hızlı şarj

Yenilikçi şarj ve termal yönetim işlevi yolda bataryanın bir sonraki DC şarj molası öncesinde hazırlanmasını sağlıyor. Bu, ID.3’ün uzun mesafe yolculuklarda mümkün olan en kısa sürede enerji ile beslenmesi anlamına geliyor. Batarya bilgi-eğlence sistemi üzerinden manuel kontrol edilerek optimum şarj sıcaklığına kadar ısıtılıyor. Böylece 175 kW’a kadar maksimum güçle şarj edilebiliyor. Bu durum, özellikle kış aylarında şarj süresinin birkaç dakika kısalmasını sağlıyor.

Yeni ve gelişmiş sistemler

Hafıza fonksiyonlu Akıllı Park Asistanı “Park Assist Plus”, 50 metreye kadar kaydedilmiş park manevralarını otomatik olarak gerçekleştirebilen sistem hafızası işleviyle sunuluyor. Özellikle motosiklet, bisiklet ve scooter kullanıcılarını olası bir kazadan koruyan Araçtan Çıkış Uyarı Sistemi “Exit Warning System”, Şerit Değiştirme Asistanı “Side Assist”in bir uzantısı olarak dikkat çekiyor. Sistem, arkadan yaklaşan bir araç tespit ettiğinde kapıların daha geç açılmasını sağlıyor ve hem sesli hem de görsel uyarılar ile sürücünün ve yolcuların dikkatini çekiyor veriyor. Ciddi bir tehlike durumunda ise, kapıların kısa süreliğine açılmasını engelleyerek güvenliği artırıyor.

NEBUNE

Yayın hayatına 2023 yılında başlayan NEBUNE, teknoloji ve mobilite başta olmak üzere dijital dünyanın nabzını tutan içerikleri okuyucu ve takipçileriyle buluşturuyor.

İlgili Makaleler

Subscribe
Bildir
guest

0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments
Başa dön tuşu