Trend

Yeni Fiat Grande Panda, yaz aylarında Türkiye’de satışa sunulacak!

FIAT’ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olan yeni Grande Panda, İtalyan tasarımı, kompaktlığı, kapsayıcılığı ve sürdürülebilirliği ile FIAT markasını temsil ediyor. Elektrikli ve hibrit güç aktarım organlarıyla donatılmış olarak dünya sahnesine çıkan “Grande Panda”, markanın uzun yıllar liderlik ettiği B segmentini hedefliyor. FIAT’ın özgün tarzını yansıtan ve Torino’daki FIAT Centro Stile’de (FIAT Tasarım Merkezi) tasarlanan yeni model, kompakt boyutları, zarif hatları ve özenle tasarlanmış iç mekânıyla aileler ve kentsel mobilite için ideal bir seçenek oluşturuyor.

Grande Panda, Stellantis’in Smart Car Platformu üzerinde inşa edilen ilk FIAT modeli olma özelliğini taşıyor. Önümüzdeki yıllarda satışa sunulacak olan yeni bir ailenin öncüsü konumundaki bu yeni “aile aracı” farklı pazarlardan müşterileri ihtiyaç ve beklentilerine yanıt veren esnek, çok yönlü ve çok enerjili platformu sayesinde sosyal bir öneme de sahip. FIAT gelecek yıllarda satışa sunulacak olan küresel model ailesini, dünyanın her bölgesinde kullanılabilecek, çok yönlü ve çok enerjili Smart Car platformu üzerinde üretecek. Bu yaklaşım, markanın geniş bir ürün gamıyla araç geliştirmesine ve dünyanın dört bir yanındaki müşterilerin farklı ihtiyaçlarına cevap vermesine olanak tanıyor.

Bir ikondan ilham alan İtalyan Tasarımı

80’li yılların Panda’sı, ikonik özelliklere ve Torino’daki Centro Stile’nin İtalyan imzasıyla havalı bir karaktere sahip “Grande Panda” ile ikinci bir yaşama kavuşuyor. 1,57 metre yüksekliği ve 1,76 metre genişliği (aynalar olmadan) ve 3,99 metre uzunluğun sağladığı kompakt boyutuyla benzersiz olan Grande Panda, 5 kişi için konforlu bir yolculuğu garanti ediyor. İtalyan tasarımı ve güzelliği, aracın sağlamlığını vurgulayan çamurluk kavislerinden gümüş renkli arka ve ön koruma plakalarına kadar yumuşak hatlarla bezeli yüzeylerinde kendini gösteriyor. Sade, işlevsel ve çarpıcı tasarım, Grande Panda’nın farklı karakteriyle birleşerek markanın gurur duyduğu “İtalyanlığın” altını çiziyor.

Dışı kompakt, içi ferah

Grande Panda, genişliği ve alanın akıllı kullanımı sayesinde beş kişi için geniş bir yaşam alanı ve tam konfor sunuyor. Segmentindeki en iyi omuz genişliğine sahip olması, zaten benzersiz olan ferahlığını daha da artırıyor. Grande Panda, 3 litresi sadece bir eşya gözünde olan aracın alışılmadık noktalarında da göze çarpan toplam 13 litrelik geniş bir saklama alanı sunuyor. Grande Panda ayrıca 361 litrelik maksimum kapasitesiyle (elektrikli versiyon) ortalamanın üzerinde bir bagaj hacmi sunuyor, bu da aracı aile işleri ve günlük alışveriş için mükemmel bir seçenek haline getiriyor.

FIAT, renkli stratejisine uygun olarak Grande Panda’nın iç mekanını zenginleştiren eğlenceli ayrıntıları öne çıkarıyor. Özellikle, bilgi eğlence alanı ile yan konsol yüzeyi (TUNNEL PAD), gösterge paneli, havalandırma delikleri ve koltuk döşeme dikişleri sarı detaylarla bezenerek sürücülere ve yolculara keyifli bir ortam sunuyor. Ayrıca, ana iç tema, aracın renkli karakterine mükemmel uyum sağlayan Blu Tasmania isimli özel bir renk tonunu da içeriyor. Benzersiz tarzı ile Lingotto test pistini çağrıştıran 10” gösterge paneli, 10,25” dijital radyo ve Lingotto fabrikasının cephelerindeki pencereleri çağrıştıran opal küplerden oluşan ön farlar ve arka lambalar Grande Panda’nın kendine has tarzını oluşturuyor.

Grande Panda: Elektrik ve hibrit güç aktarımı

FIAT’ın yeni ürün ailesinin ilk üyesi elektrikli ve hibrit versiyonlarla satışa sunuluyor. Grande Panda’nın elektrikli versiyonu ile FIAT, temel değerlerinden biri olan ekonomikliğe daha fazla öncelik veriyor.  Yeni elektrikli model, havalı ve ulaşılabilir fiyatlı bir araç olarak öne çıkıyor. 44 kWh batarya ve 83 kW e-motor (113 HP) ile elektrikli Grande Panda, 320 km menzili ile (WLTP kombine çevrim) günlük kullanım ve hafta sonu kaçamakları için mükemmel bir seçenek olarak öne çıkıyor. Elektrikli Grande Panda, 132 km/s maksimum hız ve 4,2 saniyede 0-50 km/s hızlanma (11 saniyede 0-100 km/s) değerlerine sahip. Yeni küresel model, ön tarafında (arka şarj portuna ek olarak) 7 kW’a kadar şarj edebilen ve şarj seviyesini 4 saat 20 dakikada yüzde 20’den yüzde 80’e tamamlayan entegre bir AC geri çekilebilir kablo ile donatıldı. Geri çekilebilir kablo düzeneğine alternatif olarak, müşteri tercihine veya özel pazar gereksinimlerine bağlı olarak, yüzde 20’den yüzde 80’e 2 saat 50 dakika şarj süresi ile sadece arka 11 kW şarj portu tercih edilebiliyor. Arkada, her iki çözüm için de 100 kW şarj gücü sunan ve bir şarjı sadece 27 dakikada tamamlayan standart bir DC hızlı şarj portu bulunuyor.

Hibrit versiyon ise turbo 1.2 litre, 3 silindirli motor, 100 HP, 48 volt Li-ion batarya ve 21 kW e-motor, invertör ve şanzıman merkezi ünitesini içeren 6 vitesli elektrikli çift kavramalı şanzımanla (eDCT) donatılıyor. Tüm bu bileşenler sinerji içinde çalışarak Grande Panda’nın performansını bir üst seviyeye taşıyor. İlave elektrik gücü, düşük devirlerde ve hızlanma sırasında esnekliği artırarak yumuşak ve sessiz bir kalkışın yanı sıra hassas geçişler sağlıyor. Ayrıca, bu teknoloji frenleme sırasında enerjinin geri kazanılmasını sağlıyor.

Miller Döngüsü sayesinde araç sadece 123 g tahmini CO2 çıktısı elde ederek diğer markalarla son derece rekabetçi hale geliyor. Hibrit güç aktarma sistemi, sıfır benzin tüketimiyle sorunsuz, sessiz bir kalkış sağlamak için %100 elektrik modunda çalıştırma yeteneği olan e-launch işlevi de dahil olmak üzere çok sayıda avantaj sunuyor. Aynı şekilde, elektrikli motor aracın verimliliğini ve dinamiklerini artırıyor ve belirli durumlarda içten yanmalı motorun devre dışı kalmasını sağlıyor. Bu, şehir içi veya şehir dışında akıcı bir sürüş esnasında devreye giriyor ve 30 km/s altındaki hızlarda 1 km’ye kadar elektrikli menzil sağlıyor. Bu sistem, sürücünün gaz pedalını bıraktığı sabit koşullarda, düz yolda veya yokuş aşağı eğimli otoyolda da devreye girerek verimli güç tüketimi ve batarya yönetimi sağlıyor. Grande Panda’nın hibrit teknolojisi; düşük devirde tamamen elektrikli modda ilerlemesine (e-creeping) imkân sunuyor. Böylelikle Grande Panda, salt elektrik gücü ile sıkışık trafikte kısa mesafelerde gaz pedalına basmaya gerek duymadan ilerleyebiliyor. (e-queueing). Bu teknoloji, daha az tüketim, çevreye daha fazla saygı, daha az gürültü kirliliği, daha fazla konfor ve daha keyifli bir sürüş deneyimi sağlıyor. Tüm bu avantajlar çift kavramalı şanzıman ve güç aktarım organlarının hassasiyeti sayesinde elde ediliyor. Hem elektrikli hem de hibrit versiyonlar “kolay sürüş” felsefesini somutlaştırarak benzeri daha önce görülmemiş bir basitlik sunuyor: Sadece iki pedal, özellikle şehir içi ortamlar için ideal olan zahmetsiz ve rahat bir sürüş deneyimi sağlıyor.

Dünyanın ilk entegre şarj kablosunu sunan otomobili: Grande Panda

Sadelik ve yaratıcılık, markanın Grande Panda’da çeşitli şekillerde uyguladığı iki temel değeri. Bunun örneklerinden biri de geri çekilebilir şarj kablosu. Otomotiv sektöründe benzeri olmayan bu özellik, müşterilerin en ince ihtiyaçlarını bile karşılayacak nitelikte akıllı ve pratik çözüm arayışını ve bunun için ne kadar etraflıca düşünüldüğünü gösteriyor. Bu özellik, “Aracı şarj etmek için neden ellerinizi kirletesiniz?” ve “Neden bagajda yer kaplayasınız?” sorularına yanıt veren basit bir fikir olmasının yanı sıra, kullanıcı dostu tasarımı sayesinde şarj işlemini basitleştiriyor. FIAT müşterileri, Grande Panda için iki şarj seçeneği arasından seçim yapabiliyor. 11-kW’lık model, arka bağlantı noktasında daha yüksek şarj hızları sunarken, 7-kW’lık model, geri çekilebilir entegre kabloya ek olarak, 4,5 metrelik uzunluğu sayesinde şarj işlemini hızlı ve kolay hale getirerek aracın rahatça şarj edilebilmesini sağlıyor. Her iki durumda da Grande Panda, 7-kW Wallbox ile evde, Mode2 şarj kablosu ile 1,5-kW ya da 3-kW’da veya seyahat sırasında 100-kW DC istasyonları ile şarj edilebiliyor. (Pazara bağlı olarak)

Gelişmiş aktif güvenlik sistemleri

Fiat Grande Panda, güvenli ve rahat bir sürüş deneyimi için kapsamlı bir Gelişmiş Sürücü Destek Sistemleri (ADAS) ile donatılıyor. Temel seçenekler arasında arka sensörlü Park Yardımı (La Prima’da standart ön sensör ve geri görüş kamerası) ile Hız Sabitleyici, Hız Sınırlayıcı, Aktif Güvenlik Freni ve Şerit Takip Asistanı gibi sürüş destek özellikleri yer alıyor. Ayrıca, tehlike uyarıları hız sınırı bilgileri ve sürücü dikkat uyarıları sağlarken, aktif güvenlik sistemleri açık kapılar veya bagaj için uyarı vererek sürüş öncesinde her şeyin güvenli biçimde kapatılmasını sağlıyor.

NEBUNE

Yayın hayatına 2023 yılında başlayan NEBUNE, teknoloji ve mobilite başta olmak üzere dijital dünyanın nabzını tutan içerikleri okuyucu ve takipçileriyle buluşturuyor.

İlgili Makaleler

Subscribe
Bildir
guest

0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments
Başa dön tuşu