Peugeot’dan yeni elektrikli hot hatch: E-208 GTi

Performansı ileri seviye sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, efsanevi 24 Saat Le Mans yarışında yeni E-208 GTi modelini tanıttı. Dünya genelinde geniş bir hayran kitlesine sahip olan GTi efsanesi, B segmentinin en başarılı araçlarından PEUGEOT E-208 ile sahalara geri döndü.
Fransız karizmasının zarafet, sadelik ve gösterişle yorumu!
Yeni E-208 GTi, PEUGEOT Sport mühendisleri ve tasarımcıları arasındaki iş birliğini yansıtan bir otomobil ve sınıfının en iyi performansını zarafet ve sadelikle ortaya koyuyor. Onu bilenler için sevimli ve biraz da mütevazı bir otomobil olma özelliğine sahip. Son 40 yıldır üretilen tüm GTi modelleri gibi E-208 GTi da yoldaki güçlü görünümüyle dikkat çekiyor. Bu görünümü 30 mm daha alçak gövdesine, önde 56 mm ve arkada 27 mm artırılmış iz genişliğine borçlu.
Sürükleyici ve ilham verici iç mekân
PEUGEOT GTi’ın ikonik kırmızı rengi, yeni E-208 GTi’ın iç mekânına da dinamizm ve enerji kazandırıyor. Yeni E-208 GTi’ın parlak kırmızı halıları, paspasları ve emniyet kemerleri, tıpkı 205 GTi örneğinde olduğu gibi iç mekânda sportif bir atmosfer yaratıyor.
Entegre başlıklara sahip özel ön koltukların sportiflik ve zarifliği birleştiren tasarımı, koltuk minderi ve sırtlık boyunca uzanan merkezi kırmızı bir şerit içeriyor. Bu detaylar da 205 GTi 1.9’un tasarımına saygı duruşunda bulunuyor. Ayrıca koltukların sağ tarafındaki kırmızı file, 205 GTi 1.6’nın filesini anımsatıyor. PEUGEOT sürüş keyfinin temel unsurlarından biri olan kompakt direksiyon, Alcantara ile birlikte delikli kırmızı deri ve yine kırmızı merkezi bir logo içeriyor.
E-208 GTi, orijinal E-208’in zarafetini artırıyor
Modelin başarısının temel unsurlarından biri olan orijinal E-208’in dinamik tarzı, E-208 GTi tasarımcılarının işini kolaylaştırdı. E-208’in güçlü omuz çizgileri ve kısa çıkıntılara sahip kompakt gövdesi yeni E-208 GTi için ideal bir temel oluşturdu. E-208 GTi’da araç yüksekliğinin alçaltılması ve iz genişliğinin artırılmasıyla bu duruş güçlendi. Yeni PEUGEOT E-208 GTi, tüm 208 modelleri gibi harika bir ışık efekti üreten ikonik üç pençeli ışık imzasına sahip. Ön tarafta, tampona entegre üç ışık pençesinin çarpıcı etkisi, “Full LED” farların aydınlatma işlevinde üç bağımsız optik modülün kullanılmasıyla artırılıyor. Arkada ise üç adet zarif LED çizgiden oluşan yatay üç pençeli ışık tasarımı aracın duruşunu daha da güçlendiriyor.
• “Made in France” elektrik motoru
E-208 GTi’ın güçlü elektrik motoru, geleneksel motor üretiminde uzmanlaşmış ve artık Stellantis ve Nidec Leroy-Somer ortak girişimi olan Emotors kapsamında elektrikli güç-aktarma sistemleri konusunda uzmanlaşan doğu Fransa’daki Trémery tesisinde üretiliyor.
• Fransız tedarikçilerle bir ekip çalışması
PEUGEOT, yeni E-208 GTi için en iyisini sunmak üzere bazı parçalar için Fransız tedarikçilere yöneldi. Bu özellikle verimliliğin temel unsurlarından olan lastikler için geçerli: PEUGEOT’nun uzun yıllardır ortaklık yaptığı Michelin, yeni model için 215/40-18 ebadında Michelin Pilot Sport Cup 2 yüksek performanslı lastikler tedarik ediyor.
• 280 HP elektrikli motor ile B segmentinin en iyi elektrik performansı
Yeni GTi, M4+ elektrikli motor ile donatıldı. Bu elektrikli motor 280 HP güç ve 345 Nm tork sağlıyor. Araç 0’dan 100 km/s hıza sadece 5,7 saniyede ulaşıyor ve 180 km/s maksimum hıza ulaşarak B segmentinin en iyi performansını sunuyor. Bununla birlikte PEUGEOT E-208 GTi’da son dişliye entegre limitli kaymalı diferansiyel bulunuyor. Bu diferansiyel, viraj alma davranışını optimize ederek çeviklik, verimlilik ve denge sağlıyor. Ayrıca araçta 54 kWsa brüt kapasiteye sahip CATL batarya bulunuyor. Bu batarya sportif kullanımda bataryayı koruyan optimize edilmiş enerji yönetimi ve yüksek performansa uyarlanmış özel bir soğutma sisteminden yararlanıyor.
PEUGEOT Sport uzmanlığı benzersiz bir sürüş deneyimi sağlıyor
Yeni PEUGEOT E-208 GTi, sınıfının en iyi güç-ağırlık oranını (5,7 kg/HP) sunuyor. Bu avantaj, PEUGEOT Sport mühendislerinin çok sayıdaki şasi iyileştirmesi sayesinde en iyi şekilde değerlendiriliyor. Önde 56 mm, arkada 27 mm olmak üzere daha fazla iz genişliği ve 30 mm alçaltılmış gövde tasarımı, özel hidrolik stoperlere sahip yaylar ve amortisörler, Michelin Pilot Sport Cup 2 lastikler ve arka denge kolu, verimli ve sportif sürüş ile günlük kullanım konforu arasında ideal bir denge sunuyor. Ayrıca yeni E-208 GTi’ın ESP sistemi, örneğin yarış pistlerinde sürüş deneyimini en üst düzeye çıkarmak üzere sürüş destek sistemlerini devre dışı bırakan özel bir spor moduna sahip.
Yüksek performanslı frenlerle donatıldı
Yeni E-208 GTi, her zaman etkin bir soğutma sağlarken optimum ve tutarlı fren performansı sağlamak üzere özel olarak tasarlanan 355 mm çaplı ön fren disklerine ve 4 pistonlu sabit kaliperlerle sahip. Bu güçlü frenlerin geliştirilmesi PEUGEOT Sport mühendislerinin denetiminde gerçekleşti. Dolayısıyla kırmızı fren kaliperleri bu onay mührünü taşıyor. Bu durumda orijinal E-208’deki kaliperlerle aynı olan arka fren kaliperleri için geçerli değil. E-208 GTi gösterişle değil, verimlilikle ilgilenen bir model.
Kapsamlı elektrikli ekosistem
Gelişmiş bir yönetime sahip olan 54 kWsa brüt kapasiteli batarya ve E-208’in doğal verimlilik özellikleri sayesinde GTi versiyonu, karma WLTP döngüsünde 350 km menzil sunarak günlük kullanıma uygun bir yapı ortaya koyuyor. Yeni GTi, bir duvar tipi şarj istasyonu (7,4 kW) ile 4 saat 40 dakikada şarj edilebiliyor. AC şarj için de sunulan %80 şarj sınırı özelliği ise şarj seviyesini günlük kullanıma uyacak şekilde ayarlama olanağı tanıyor. Yarış pisti gibi daha yoğun kullanımlar için E-208 GTi, 100 kW’lık şarj istasyonu ile 30 dakikadan kısa sürede yüzde 20’den yüzde 80’e şarj edilebiliyor.