Renault, maliyetleri düşürmek için LFP bataryalar kullanacak!

Fransız otomobil üreticisi Renault, elektrikli araç maliyetlerini düşürebilmek adına yeni modellerinde LFP bataryalar kullanacak.

Yapılan son açıklamaya göre Renault, batarya maliyetlerini düşürebilmek adına Ampere markası altında üretilecek olan elektrikli otomobillerinde NMC bataryalar yerine LFP bataryalara yer verecek. Şirketin alt markası olan Ampere, bataryalar için LG Energy Solution ve CATL ile çalışacak. 2030 yılına kadar sunulacak olan tüm elektrikli araçlarda bu bataryalara yer verilecek.

Her ne kadar LFP bataryalara öncelik verilecek olsa da Fransa’daki AESC firmasından NMC bataryalar alınmaya devam edilecek. LG, daha küçük batarya modülüne daha fazla hücre sığdırabilmek adına Ampere ile çalışmalar gerçekleştirecek. Bu sayede hem maliyetler azaltılacak hem de daha küçük boyutlardaki batarya paketlerinden daha fazla menzil elde edilebilecek.

LFP bataryalara sahip olan ilk Renault modelleri 2026 yılında bizlerin karşısına çıkacak. Ampere COO’su Josep Maria Recasens, konuyla ilgili yaptığı açıklamada yeni batarya stratejilerinin Fransız üreticinin yeni nesil araçlar öncesinde yüzde 40 oranında maliyetleri düşürme planına yardımcı olacağını belirtti.

Önümüzdeki dönemde tanıtılacak olan elektrikli Renault modelleri Ampere markası altında bizlerin karşısına çıkacak. Her ne kadar Fransız üretici elektrikli yeni modeller piyasaya sürecek olsa da yeni içten yanmalı motorlar geliştirerek benzinli araçlar da satışa sunmayı hedefliyor.

Peki, sizin düşünceleriniz neler? Görüşlerinizi yorumlar bölümünde belirtmeyi ve sosyal medya hesaplarımızı takip etmeyi unutmayın!

Arda Korkmaz

Otomobillere büyük ilgi duyan Arda, Türkiye’nin önemli otomobil ve teknoloji yayınlarında editör olarak görev aldı. Halihazırda lise öğrencisi olan Arda, hayallerini gerçekleştirmek için çıktığı bu yolda yoluna NEBUNE ile devam ediyor.

İlgili Makaleler

Subscribe
Bildir
guest

0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments
Başa dön tuşu