Trend

Stellantis’ten 800 volt mimariye sahip yeni platform: STLA Frame!

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis N.V., Kuzey Amerika’da ve belirli küresel pazarlarda kritik bir segment olan tam boy şasi üzerine gövdeli kamyonet ve SUV tipi araçlar için tasarlanan batarya elektrikli araçlara (BEV) özgü, çok enerjili bir platform olan STLA Frame’i tanıttı. Stellantis’in tamamen yeni 3’üncü çok enerjili platformu olan STLA Frame, tavizsiz güç ve dayanıklılık talep eden tam boy kamyonet ve SUV kullanıcıları için beceri, pratiklik ve performansa öncelik veriyor.

610 mm’lik su geçişleri artık sorun olmayacak!

STLA Frame platformu, menzil artırıcı elektrikli araçlarda (REEV) 1.100 kilometreye, BEV’de ise 800 kilometreye varan sınıfının en iyi menzilini sunarken, 6 bin 350 kilogram maksimum çekme kapasitesi ve 1.224 kilogram taşıma kapasitesi sağlamak üzere tasarlandı. Ek olarak, platform 610 mm’ye kadar su geçişini destekleyerek zorlu ortamlara ve çeşitli kullanım koşullarına cevap veriyor. Stellantis tam boy pick-up kamyonet, hafif ticari araç ve SUV tipi araçlarda kullanılması planlanan STLA Frame, başlangıçta tam BEV ve REEV konfigürasyonu da dahil olmak üzere yenilikçi güç-aktarma sistemi ile sunulacak.

STLA Frame, gelecekte içten yanmalı, hibrit ve hidrojen tahrik sistemlerini de barındıracak. Bir batarya, ön ve arka elektrikli güç-aktarma modülleri (EDM’ler), entegre jeneratör ve içten yanmalı motoru birleştiren REEV sistemi, sürücülerin menzil kaygısı olmadan uzun mesafeler boyunca ağır yükleri taşımasına veya çekmesine olanak tanıyor. Motordan tekerleklere doğrudan mekanik bir bağ olmadığından jeneratör, EDM’lere enerji sağlayarak aracı ilerletiyor ve gerektiğinde bataryayı şarj ediyor. Böylece yüklü kullanımda menzilin uzamasını sağlarken, aracın dinamiklerini yeni zirvelere taşıyan elektromotorların torkundan da faydalanılıyor.

STLA Large

Güç ve verimlilik için yenilikçi tasarım!

Gelişmiş, yüksek dayanımlı çelik kullanılarak üretilen STLA Frame, daha az ağırlık ile daha fazla dayanıklılık ve sağlamlık sağlıyor. Genişletilen orta bölüm, batarya setini barındırırken, yandan gelebilecek olası bir darbede bataryayı koruyan güçlendirilmiş iskelet rayları bulunuyor. Tam boy gövde altı kaplama sürüş menzilini en üst düzeye çıkarmaya yardımcı olmak için aerodinamik sürtünmeyi azaltıyor ve Stellantis’in performanstan ödün vermeden verimliliğe olan bağlılığını yansıtıyor. Platform, 800 kilometreye kadar BEV menzili ve 1.100 kilometreye kadar REEV menzili için tasarlandı. 159 ile 200 kWsa arasında değişen sıvı soğutmalı batarya paketlerini barındırıyor. Ayrıca, gelecekteki enerji depolama teknolojilerine de uyum sağlayacak şekilde tasarlanmış olup böylece uzun yıllar uyarlanabilirlik de sağlıyor. Stellantis, 250 kW’a ön ve arka EDM’ler tasarlayıp monte ederek dört tekerlekten çekiş becerisi sunuyor ve bir aracı 4,4 saniyede 0’dan yaklaşık 96 km/s’e çıkarabiliyor. Havalı süspansiyon da dahil olmak üzere esnek süspansiyon tasarımları, çeşitli sürüş koşulları ve yükleme senaryoları için optimize edilmiş bir sürüş sunuyor. Temel STLA Frame şu değerlerde üretimi mümkün kılıyor:

  • Uzunluk aralığı: 5.488-5.941 mm
  • Genişlik aralığı: 2.062-2.124 mm
  • Aks mesafesi aralığı: 3.143-3.690 mm
  • Yerden yükseklik aralığı: 168-262 mm
  • Maksimum lastik çapı: 834/838 mm

10 dakikada 160 kilometrelik menzil!

Yeni STLA Frame, hızlı şarjı destekliyor. BEV çözümü 350 kW’a kadar 800 volt DC hızlı şarj ile sadece 10 dakikada yaklaşık 160 km ek menzil sağlarken, REEV ise 175 kW’a kadar 400 volt DC hızlı şarj ile 10 dakikada yaklaşık 80 km’ye kadar menzile ulaşabiliyor. STLA Frame ile üretilen araçlar, aracın bataryasının başka bir EV’yi şarj etmesine, acil bir durumda bir eve enerji sağlamasına veya enerjiyi şebekeye geri beslemesine olanak tanıyan çift yönlü şarj özelliğine sahip. STLA Frame platformu, Stellantis Dare Forward 2030 stratejik planının merkezinde yer alan dört küresel BEV platformundan biri. STLA Medium Temmuz 2023 ve STLA Large ise Ocak 2024 tarihinde pazara sunuldu ve böylece bu platform serisi Stellantis’in farklı elektrikliye geçiş senaryolarına dayalı olarak müşterilerine doğru çözümleri sunmasını sağlıyor. Stellantis’in tüm global platformları, batarya hücresi kimyası, EDM’ler, güç invertörleri ve yazılım kontrolünün değiştirilebilir olmasıyla uzun kullanım ömürleri için tasarlanmış ve geliştirilmiş durumda.

Stellantis, iddialı hedeflerine ulaşmak üzere 2030 yılına kadar elektrikliye geçişe 50 milyar Euro’dan fazla yatırım yapacak. Şirket, Avrupa’da yüzde 100 binek otomobil batarya elektrikli araç satış karmasına ve Amerika Birleşik Devletleri’nde yüzde 50 binek otomobil ve hafif ticari araç batarya elektrikli araç satış karmasına ulaşmayı hedefliyor.

NEBUNE

Yayın hayatına 2023 yılında başlayan NEBUNE, teknoloji ve mobilite başta olmak üzere dijital dünyanın nabzını tutan içerikleri okuyucu ve takipçileriyle buluşturuyor.

İlgili Makaleler

Subscribe
Bildir
guest

0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments
Başa dön tuşu