Trend

Mercedes-Benz, elektrikli GLC’nin testlerine devam ediyor!

GLC uzun zamandır Mercedes-Benz’in en popüler SUV modeli olarak 2024 yılında da globalde en çok satan serisi oldu. Mercedes-Benz için bir dönüm noktası olan yeni tamamen elektrikli GLC ile geliştirilen seri, ileriye dönük tüm müşteri ihtiyaçlarını karşılamak üzere sürüş güvenliği ve maksimum konfor sunuyor. Bataryalı elektrikli araç (BEV) olarak tasarlanan yeni elektrikli GLC, markanın en son teknolojilerini bünyesinde barındırıyor. Performans, menzil, verimlilik ve şarj hızı açısından yeni standartlar belirleyen elektrikli GLC, aynı zamanda çok satan kardeş modelleri gibi olağanüstü çok yönlülük ve performans sunuyor.

Elektrikli GLC’nin ağır kamuflajlı prototipleri kısa süre önce İsveç’in kutup bölgelerinde zorlu kış denemelerine başladı. Donma noktasının çok altına düşen sıcaklıklarda ve karla kaplı yollarda dayanıklılığı ve performansı test edilen araçlar, en zorlu doğa koşullarının üstesinden kolaylıkla geldi.

Tamamen elektrikli GLC soğuk mevsimin getirdiği zorlukların üstesinden gelerek aşırı düşük sıcaklıklarda bile yüksek verimlilik ve kullanışlı bir menzil sunuyor. Mercedes-Benz, kışın etkili olduğu yollarda bile müşterilerinin alışkın olduğu olağanüstü güvenlik ve sürüş konforu standartlarını korumaya devam ediyor.

EQ Teknolojili yeni GLC buzda ve karda: kendinden emin yol tutuşu ve dört tekerlekten çekiş

Yeni Mercedes-Benz GLC, İsveç-Arjeplog’taki zorlu kış testleri sırasında olağanüstü sürüş ve yol tutuş özelliklerinin yanı sıra 4MATIC sayesinde kış şartlarının hüküm sürdüğü yollarda sunduğu üstün çekiş gücünü de sergiledi. Dört tekerlekten çekişli modeller, gerektiğinde bir Bağlantı Kesme Ünitesi (DCU) kullanılarak hızlı bir şekilde devreye alınabilen veya çıkarılabilen güçlü bir ön aks çekiş sistemine sahip.

Kar ve buz üzerinde optimum çekiş ve sürüş dengesi sağlamak için sensörler patinaj yapan tekerlekleri algılıyor ve torku çalışma stratejisine göre dağıtıyor. Her iki elektrik motorunun da bağımsız kontrol edilmesi sayesinde, sürüş gücü her koşulda en ideal seviyede korunuyor.

Tamamen elektrikli yeni GLC’de, Mercedes Benz tarafından geliştirilen arka akstaki elektrikli çekiş sistemi, etkileyici bir güç sunarak yeni ölçütler belirliyor. Enerji, son teknoloji silikon karbür invertörlere sahip yüksek performanslı güç elektroniğiyle donatılan her iki elektrikli çekiş sistemi ile son derece verimli kullanılıyor.

Dört tekerlekten çekiş ve hassas direksiyonun yanı sıra, yeni fren sistemi İsveç pistlerinde de oldukça etkileyici sonuçlar aldı. Bu yenilikçi sistemde, fren güçlendirici, ana silindir ve ESP kontrol bileşenlerini kompakt bir modülde birleştirerek hassas ve güvenilir bir fren hissi sağlıyor.

Sistem, frenleme enerjisinin reküperasyonunu titizlikle optimize ederek aracın menzilini artırıyor. Bu konsept, frenleme, reküperasyon veya sürtünme frenlemesi ile gerçekleştirildiğinde bile sürücünün her zaman güven veren ve tutarlı bir fren hissiyatı yaşamasını sağlıyor. Ayrıca, yeni fren sistemi markanın yüksek güvenlik standartlarını da koruyor. Olası bir hata durumunda, sistem güvenilir şekilde hidrolik yedekleme seviyesine geçerek her zaman güvenli frenleme performansı sağlıyor.

Kolay seyahat: uzun sürüş menzili ve hızlı şarj için modern EQ teknolojisi

Tamamen elektrikli GLC, en son batarya ve çekiş teknolojileri ile çok soğuk koşullarda bile etkileyici bir menzil elde ediyor. Teknolojik harikaları arasında 800 voltluk mimari ve birincil arka aks çekiş sisteminde iki vitesli şanzımana sahip gelişmiş çekiş sistemleri yer alıyor. Bu 800 voltluk sistem, verimliliği ve performansı en iyi şekilde kullanarak şarj sürelerini önemli ölçüde azaltıyor.

GLC için çeşitli yüksek voltajlı batarya seçenekleri sunulacak. Birincil batarya varyantı, 320 kW’ın üzerinde sürdürülebilir hızlarla DC şarj desteği sağlayacak. Bu bataryalar, yalnızca kullanılabilir enerji kapasiteleri açısından değil, hücre kimyası bakımından da farklılık gösteriyor. Üst seviye batarya hücreleri, grafit içine karıştırılmış silikon oksitli anotlar kullanarak olağanüstü yüksek gravimetrik enerji yoğunluğu elde ediyor. Bu yenilikçi teknoloji, daha uzun sürüş menzili ve daha hafif bataryalar sunarak araç verimliliğini ve performansını artırıyor. Tüm bu yeniliklerle birlikte GLC, daha yüksek enerji verimliliği sağlarken aynı zamanda daha da kullanışlı hale geliyor.

Tamamen elektrikli Mercedes-Benz GLC, en zorlu kış koşullarında bile olağanüstü sıcaklık konforuyla hayranlık uyandırıyor. Yeni model, standart olarak hava kaynaklı bir ısı pompası ile donatılacak. Bu sistem, kabin ısıtmasını sağlarken benzer bir elektrikli ısıtıcıya kıyasla aynı koşullarda aynı ısıtma gücünü üretmek için yaklaşık üçte bir oranında daha az elektrik enerjisi tüketiyor.

Çok kaynaklı bir sistem olarak ısı pompası aynı anda üç enerji kaynağından (elektrikli çekiş sisteminden gelen atık ısı, aküden gelen atık ısı ve ortam havası) yararlanabiliyor. Isı pompası, yazın soğutan ve kışın ısıtan iklim kontrol sisteminin bir parçası. Bu yaklaşım, hızlı şarj öncesinde yüksek voltajlı bataryayı ideal sıcaklık aralığına getirerek ısı pompasının olağanüstü yüksek şarj performansı sağlamasına olanak tanıyor. Aynı zamanda, Mercedes-Benz’in verimliliğin yolcu konforu ve refahından ödün vermemesi gerektiği felsefesiyle de uyumlu. Hızlı şarj sırasında bile iç mekân konforlu bir sıcaklıkta tutuluyor. Bu hedef, İsveç’in kutup bölgelerinde gerçekleştirilen testlerle de doğrulandı.

NEBUNE

Yayın hayatına 2023 yılında başlayan NEBUNE, teknoloji ve mobilite başta olmak üzere dijital dünyanın nabzını tutan içerikleri okuyucu ve takipçileriyle buluşturuyor.

İlgili Makaleler

Subscribe
Bildir
guest

0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments
Başa dön tuşu