Makyajlı Honda Jazz e:HEV, Türkiye’de satışa sunulacak!

Türkiye pazarında hibrit ürün gamını büyütmeye devam eden Honda, B segmentindeki hibrit modeli Jazz’ı daha sportif bir tasarım, daha güçlü motor ve gelişmiş donanım özellikleri ile yeniledi. 10 hava yastığı ve Honda SENSING teknolojisi ile kapsamlı ve gelişmiş güvenlik donanımlarına sahip olan Jazz e:HEV, Kristal Kırmızı ve Gün Işığı Beyazı olmak üzere iki renk seçeneğine sahip Advance donanım paketi ile 12 Ağustos 2023 Cumartesi günü 1 milyon 390 bin TL satış fiyatıyla Honda bayilerinde yerini alacak.

Jazz e:HEV, arka koltuk diz mesafesinde 986 mm ile sınıfının ilerisinde bir alan genişliği sunuyor. Buna ek olarak daha geniş bir iç mekan sunulmasına imkan yaratmak için ön koltukların altına yerleştirilen yakıt deposu ile de Jazz sınıfında öne çıkıyor. Çok yönlü arka Sihirli Koltuklar ile sunulabilen farklı kullanım kombinasyonları, yenilenen Jazz’ın işlevselliğini desteklemeye devam ediyor. Makyajlı Jazz’ın günlük kullanım için yeterli olan 304 litre bagaj hacmi, Honda mühendisleri tarafından geliştirilen sihirli arka koltukların katlanmasıyla 1.205 litreye yükseliyor.

  • Makyajlı Honda Jazz e:HEV, Türkiye'de satışa sunulacak!

Honda’nın geliştirdiği e:HEV teknolojisi; 1.5 litrelik i-VTEC benzinli motora bağlı iki kompakt elektrik motoru, sabit oranlı şanzıman, lityum iyon batarya ve akıllı güç kontrol ünitesinden oluşuyor. Honda Jazz e:HEV güç-aktarma sistemi daha güçlü elektrik motoruyla gelişmiş hızlanma performansı sağlarken verimlilik korunarak da daha dinamik sürüş özellikleri sunuluyor. Gelişmiş e:HEV hibrit sistemin; lityum iyon bataryanın doğrudan elektrikli tahrik motoruna güç sağladığı EV Sürüş, benzinli ve elektrik motorun beraber devrede olduğu Hibrit Sürüş ve benzinli motorun doğrudan tekerleklere güç sağladığı Benzinli Sürüş olmak üzere üç modu bulunuyor. Sistem, üç sürüş modu arasında otomatik geçiş yaparak kesintisiz, dinamik ve akıcı bir sürüş sağlıyor.

Dinamik sürüşü ile öne çıkan makyajlı Jazz’ın şehir içi kullanımda EV ve Hibrit sürüş modları arasında geçiş yapan sistemi, otoyol sürüşlerinde benzinli sürüşü kullanıyor. Hibrit sürüş sırasında benzinli motordan gelen fazla güç, jeneratör motoru üzerinden bataryayı şarj ederken; EV sürüş modunda ise rejeneratif fren yoluyla şarj sağlanıyor. Daha önce 80kW / 109 PS olan elektrik motorunun gücü 90kW / 122 PS’e yükselirken; Jazz e:HEV 253 Nm tork sağlıyor. Bunun yanı sıra benzinli motor gücü de 7 kW’lık bir artış ile 79 kW / 107 PS değerine yükseliyor. Verimlilik konusunda da iddiasını sürdüren Jazz e:HEV, ortalama 104 gr/km (WLTP) CO2 emisyonuna sahipken; ortalama olarak 4,6 lt/100 km (WLTP) yakıt tüketiyor.

Yeni nesil Jazz, sürüşü daha kolay ve güvenli hale getirmek için tasarlanan aktif ve pasif güvenlik teknolojilerini içeriyor. Jazz e:HEV, ön koltuğa entegre orta hava yastığı ve sürücü ile ön yolcu diz hava yastıkları dahil olmak üzere 10 adet hava yastığı ile sınıfında öne çıkıyor. Honda SENSING aktif güvenlik teknolojisi, daha geniş görüş alanına sahip ön kamera ve gece kullanım desteğiyle güvenliği artıran çok sayıda sürüş yardımcısını standart olarak sunuyor. Çarpışma Hafifletici Fren Sistemi, Uyarlanabilir Hız Sabitleyici, Şerit Takip Uyarı Sistemi, Trafik İşareti Tanıma Sistemi ile Jazz e:HEV güvenli sürüş desteği sağlıyor. Bunların yanı sıra Honda mühendisleri tarafından iyileştirilen Trafikte Sürüş Asistanı ile dur-kalk trafikte sürüş yükünü azaltmak için 0 km/s’den itibaren direksiyon desteği de sunuluyor. Tüm bu aktif güvenlik teknolojilerini yolcu güvenliğini artıran Honda’nın tescilli Advanced Compatibility Engineering (ACE) gövde yapı teknolojisi tamamlıyor. Honda’nın pasif güvenlik teknolojisi ACE çarpışma enerjisini dağıtarak sadece otomobili ve yolcularını korumakla kalmıyor, aynı zamanda diğer araca uygulanan çarpışma enerjisini de azaltıyor.

Arda Korkmaz

Otomobillere büyük ilgi duyan Arda, Türkiye’nin önemli otomobil ve teknoloji yayınlarında editör olarak görev aldı. Halihazırda lise öğrencisi olan Arda, hayallerini gerçekleştirmek için çıktığı bu yolda yoluna NEBUNE ile devam ediyor.

İlgili Makaleler

Subscribe
Bildir
guest

0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments
Başa dön tuşu