Bosch, araç içi destek sistemlerini tek bir çipte birleştiriyor

Yazılım tanımlı mobiliteye yönelik eğilim, merkezi bir araç ve elektrik/elektronik (E/E) mimarisi ile birlikte ilerliyor. Günümüzde çok sayıda elektronik kontrol ünitesi genellikle otomobildeki farklı işlevleri kontrol ederken, gelecekte sadece birkaç merkezi araç bilgisayarı daha önce ayrı alanlardan gelen birden fazla sistem işlevini birleştirecek. Bunu yapmak için, çip üzerinde sistem (SoC) olarak bilinen güçlü bir işlemciye sahip yeni bilgisayarlar gerekiyor. Bir inovasyon ve teknoloji lideri olarak Bosch, bu konuda öncülük ediyor. Bosch Las Vegas’taki CES 2024’te araç bilgi-eğlence ve sürücü destek sistemlerini yazılım yoğun bir merkezi bilgisayarda tek bir SoC üzerinde birleştirilmesini sağlayan dünyanın ilk otomotiv tedarikçisi olacak.

Bosch, merkezi araç bilgisayarları için modüler bir sistem prensibi kullanıyor. Araç üreticileri, çevre algılama için video algılama gibi bağımsız yazılım çözümleri ve donanım bileşenleriyle birlikte kendi bireysel çözümlerini modüler ve ölçeklenebilir bir şekilde bir araya getirebiliyor. Bu noktada yazılım yoğun sistemler önemli bir rol oynuyor; çünkü üreticilerin sürüş ve destek özellikleri geliştirmelerine olanak sağlıyor. Yazılım entegrasyonu burada güçlü bir talep görüyor. Bosch, bütünleştirici uzmanlık sunuyor ve çeşitli kaynaklardan gelen yazılım bileşenlerinin birleştirilmesini sağlıyor.

Dünyadaki neredeyse her araç üreticisi şu anda yazılım tanımlı araçlara büyük yatırımlar yapıyor. Bosch, otomotiv yazılımı pazarının 2030 yılına kadar yaklaşık 200 milyar Euro’luk bir hacme ulaşacağını öngörüyor. Şirket, bilgi-eğlence ve sürücü destek sistemleri için araç bilgisayarları alanında 2030 yılında 32 milyar Euro’luk bir pazar hacmi bekliyor. Bosch’un tüm araç alanlarındaki kapsamlı bilgisi bir avantaj olarak ön plana çıkıyor. Bu, şirketin sadece yazılımda değil donanımda da uzman olduğu ve modern araçların tahrik, fren, direksiyon, bilgi-eğlence ve otonom sürüş gibi temel bileşenlerini tek bir çatı altında geliştirdiği ve ürettiği anlamına geliyor.

Bosch, çoklu SoC yaklaşımını izliyor. Şirketin yeni araç bilgisayarları, gerekli SoC’ler farklı çip üreticilerden gelebilecek şekilde tasarlandı. Bu nedenle, müşterinin isteklerine bağlı olarak, Bosch tam olarak talep edilen SoC’yi kullanabiliyor. Heyn, “Yazılımımız farklı çip üreticilerinin yongaları üzerinde çalışıyor. Bu da yazılım ve donanımın birbirinden ayrılmasını sağlıyor.” dedi. Bosch, baştan sona merkezi bir elektronik mimari geliştirebilen az sayıdaki şirketten biri ve otomotiv elektroniği, yazılım ve bulut arasındaki etkileşimde ustalaşmış durumda. Sürücü destek gibi yeni özellikler, kablosuz güncellemeler yoluyla basit ve kolay bir şekilde araca gönderiliyor. Bu da sürücülere, aracı satın aldıktan uzun bir süre sonra bile kişiselleştirilmiş bir dijital sürüş deneyimi sunuyor. 

Arda Korkmaz

Otomobillere büyük ilgi duyan Arda, Türkiye’nin önemli otomobil ve teknoloji yayınlarında editör olarak görev aldı. Halihazırda lise öğrencisi olan Arda, hayallerini gerçekleştirmek için çıktığı bu yolda yoluna NEBUNE ile devam ediyor.

İlgili Makaleler

Subscribe
Bildir
guest

0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments
Başa dön tuşu