Xiaomi’den tamamen elektrikli yeni otomobil: Xiaomi SU7!

Xiaomi lansmanda ilk elektrikli aracı olan ve merakla beklenen Xiaomi SU7’yi tanıttı. Tasarımı, menzili, güvenliği ve diğer özellikleriyle dikkat çeken ve “tam boyutlu, yüksek performanslı eko-teknolojik sedan” olarak tanımlanan Xiaomi SU7, performans, ekosistem ve mobil akıllı dünyanın sınırlarını zorlamayı hedefliyor.

Etkinlikte Xiaomi, bağımsız olarak geliştirdiği ve ürettiği E-motorları olan HyperEngine V6/V6s ve HyperEngine V8s’i sergiledi. Çift Yönlü Tam Yağ Soğutma Teknolojisi, S-şekilli yağ devresi tasarımı ve kademeli silikon çelik laminasyon tasarımı gibi yenilikçi teknolojileri kullanan bu üç e-motor, içten yanmalı motorlar döneminden kalma geleneksel büyük V8 ve V6 güç aktarma organlarının performansına rakip olarak sektörün performans sınırlarını yeni zirvelere taşıyor.

Özellikle, 27.200 rpm maksimum hız, 425kW güç ve 635N-m tepe torku ile HyperEngine V8s, elektrikli motor alanında küresel bir rekor kırıyor. HyperEngine V8s, 27.200 rpm’lik sektör standardını aşmak için, 960MPa gerilme direncine sahip sektörün ilk ultra yüksek dirençli silikon çelik plakasını kullanıyor. Ana akım sektör ürünleriyle kıyaslandığında iki katın üzerinde bir dirence sahip olarak ortaya çıkıyor. 

Şu an geliştirme aşamasında olan HyperEngine V8s’in 2025 yılında seri üretime geçmesi ve Xiaomi elektrikli araçlarda kullanılması planlanıyor.

Xiaomi, çığır açan Ters Hücre Teknolojisi, çok yönlü bir elastik ara katman ve aerodinamik bir kablolama sisteminden yararlanarak CTB Entegre Batarya Teknolojisi’ne bağımsız olarak öncülük ediyor. %77,8 gibi etkileyici bir pil entegrasyonu verimliliğine sahip olan bu teknoloji dünya genelinde CTB bataryalar arasında en yüksek verimliliğe ulaşıyor. Ayrıca, %24,4’lük kayda değer bir genel performans artışı ve 17 mm’lik azaltılmış yükseklik sergiliyor. Maksimum batarya kapasitesi 150 kWh’ye ulaşan CLTC’nin teorik şarj menzili 1200 km’yi aşıyor.

Xiaomi, uzun menzilli seyahatler sırasında istikrarlı performans sağlamak için sektör lideri güvenlik tasarım standartlarını kullanıyor. Aşağı yönlü basınç tahliye valfi, olağanüstü durumlarda enerjiyi hızla serbest bırakarak yolcu kabini güvenliğini en üst düzeye çıkarıyor. 14 katmanlı sağlam fiziksel koruma sistemi, üç katmanlı üst destek, üç katmanlı yan koruma ve sekiz katmanlı alt koruma içeriyor. 

Xiaomi, otomotiv ve tüketici elektroniği sektörlerinin akıllı ekosistemlerle entegrasyonunu sağlayan küresel bir teknoloji lideri olarak akıllı yazılım alanındaki benzersiz avantajlarının tümünü kullanıyor. Şirket, otonom sürüşü bir sonraki aşamaya taşıyan Adaptive BEV, Road-Mapping Foundational Model ve Super-Res Occupancy Network teknolojileriyle sektöre öncülük ediyor. 

Donanım açısından sistem, 508TOPS birleşik hesaplama gücüne sahip iki NVIDIA Orin yüksek performanslı çip dahil olmak üzere en üst düzey yapılandırmaları bünyesinde barındırıyor. Algılama donanımı, Xiaomi SU7 Max modelinde bir LiDAR, on bir yüksek çözünürlüklü kamera, üç milimetre dalga radarı ve on iki ultrasonik radar içeriyor. Xiaomi’nin akıllı Otonom Sürüş sistemi, en üst düzey yapılandırmalar ve tam yığın şirket içi araştırmalarla 2024 yılına kadar sektörün en üst kademesine katılmaya hazırlanıyor.

Xiaomi EV Smart Cabin, “insan merkezli” bir etkileşim mimarisini benimsiyor ve 16,1 inç 3K merkezi konsol, 56 inç HUD ekran, 7,1 inç döner gösterge paneli ve iki tablet cihazın monte edilmesine olanak tanıyan iki koltuk arkası uzatma yuvası içeriyor. Snapdragon 8295 araç içi çip ile donatılan araç, 30 TOPS’a kadar yapay zeka hesaplama gücüne sahip ve beş farklı ekranın birbirine bağlanmasıyla en üst düzeyde etkileşimli bir deneyim sağlıyor.

Xiaomi SU7 ayrıca gerçek anlamda çok yönlü bir performans sergiliyor. Tamamen kendi geliştirdiği Xiaomi Akıllı Şasi (Xiaomi Smart Chassis) kontrol algoritması Akıllı Çok Boyutlu Algılama ve Genel Senkronize Kontrol olmak üzere iki önemli özellik içeriyor. Bu, tüm senaryolarda milisaniye düzeyinde uyarlanabilir dinamik şasi kontrolüne olanak tanıyarak neredeyse “tümseksiz” bir sürüş deneyimi sunarken istikrarlı bir yol tutuş deneyimi sunuyor. 

Daha da önemlisi, Xiaomi SU7, uygulamaları, donanımları ve üçüncü taraf CarIoT ekosistemlerini entegre ederek benzeri görülmemiş bir akıllı mobil alan deneyimi sağlayan üç büyük ekosistem desteğini içeriyor. Standartlaştırılmış arayüzler, kapsamlı iletişim protokolü standartları ve mevcut cihazlar için basit iyileştirme çözümleri aracılığıyla üçüncü taraflar CarIoT ekosistemine eksiksiz bir şekilde erişebiliyor.

NEBUNE

Yayın hayatına 2023 yılında başlayan NEBUNE, teknoloji ve mobilite başta olmak üzere dijital dünyanın nabzını tutan içerikleri okuyucu ve takipçileriyle buluşturuyor.

İlgili Makaleler

Subscribe
Bildir
guest

0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments
Başa dön tuşu