Yeni Porsche Macan EV, dikkat çeken performansıyla karşımızda!
Alman otomobil üreticisi Porsche, uzun zamandır merakla beklenen tamamen elektrikli Porsche Macan EV modelini tanıttı.
İlk olarak tasarıma baktığımızda aracın güncel Porsche modellerinden izler taşıdığını görebiliyoruz. Ön tarafta bizleri Taycan’dakilere oldukça benzer gündüz LED’leri karşılıyor. Aşağıya doğru indiğimizde oldukça büyük bir havalandırma ızgarası ve tamponun içerisine gizlenen far grubu karşımıza çıkıyor. Yeni Porsche Macan EV, ön taraftan oldukça şık gözüküyor.
Arka tarafa geçtiğimizde ise bizleri diğer modellerdekine benzer tek parça halindeki stop grubu karşılıyor. Tamamen elektrikli olması sebebiyle herhangi bir egzoz çıkışı karşımıza çıkmıyor. Yumuşak hatlarla birlikte araç, oldukça aerodinamik duruyor. İç mekanda makyajlı Cayenne’dekine benzer bir kurulum sunuluyor. Porsche’nin en yeni yazılımıyla çalışan ve yolculara özel bir ekran sunan araçta YouTube ve Spotify gibi uygulamalar çalıştırılabiliyor.
Artırılmış gerçeklik teknolojisine sahip olan head-up display ile birlikte oldukça iyi bir sürüş deneyimi sunuyor. Geleneksel klima kumandaları ve diğer düğmeler konsolun ortasında yer alıyor. İçten yanmalı versiyonda olan kaba vites topuzuna bu modelde yer verilmiyor.
Teknik tarafa gelirsek araç, Audi ile birlikte geliştirilen Premium Platform Electric (PPE) mimarisi üzerine inşa edilecek ve 800 volt desteği sunacak. Ayrıca araç, Audi Q6 E-Tron ile teknik ikiz olacak. Batarya tarafında ise Lityum-Nikel Manganez Kobalt bir kimya bizleri karşılayacak. Net olarak 95 kWh’lik bir kapasite sunacak olan araç, 270 kW’a kadar DC şarj olabilecek.
Hem Porsche Macan 4 hem de Macan Turbo modellerinin her aksında kalıcı mıknatıslı senkron motorlar kullanılacak ve arka motor, ağırlık dağılımını sağlamak için 180 derece döndürülmüş olarak konumlandırılacak. Macan 4, toplamda 408 beygir güç ve 650 Nm tork üretebilecek. Macan Turbo ise 639 beygir güç ve 1130 Nm tork üretebilecek. Macan 4, 0-96 km/s hızlanmasını 4.9 saniyede tamamlayabilecekken Macan Turbo 3.1 saniyede tamamlayabilecek. Versiyonlar sırasıyla maksimum 219 km/s ve 259 km/s hıza çıkabilecek.
Havalı bir süspansiyon sistemine sahip olan araçta opsiyonel olarak yönlendirilebilir arka aks da sunulacak. Model, tüm teknik ayrıntılarıyla oldukça iyi bir sürüş deneyimi sunacak. Porsche tarafından aktarılanlara göre ilk teslimatlar 2024’ün yaz ayları gibi başlayacak. Model, 80.450 dolarlık başlangıç fiyatıyla ve yüzde 60’lık vergi dilimine girmesi sebebiyle ülkemizde içten yanmalı versiyonundan daha uygun bir fiyat etiketine sahip olacak.
Peki, sizin düşünceleriniz neler? Görüşlerinizi yorumlar bölümünde belirtmeyi ve sosyal medya hesaplarımızı takip etmeyi unutmayın!