Yeni Mercedes-Benz GLC Coupe, yenilenen tasarımıyla Türkiye’de!
GLC SUV’un sportif versiyonu olarak en çok satan Mercedes-Benz ürün ailesini tamamlıyor. Yeni GLC Coupé, şık tasarım ve dinamik sürüş keyfiyle farkını ortaya koyuyor. Dikkat çekici gövde orantıları ve özenle şekillenen kıvrımları ile kaliteli bir iç mekân sunuyor.
Yeni GLC Coupé’nin iç mekânı standart olarak sportif AMG seviyesiyle donatılıyor. Ön konsol yalın bir tasarıma sahip. Sürücü 12,3 inçlik yüksek çözünürlüklü LCD ekran ile tüm sürüş bilgilerine rahatlıkla ulaşıyor. Sürücü bilgi ekranı gibi 11,9 inçlik merkezi ekran da havada süzülüyor gibi görünüyor.
Boyutlar, yeni GLC Coupé’nin dinamik ve kaslı görünümünü vurguluyor. 4.763 mm uzunluğuyla öncüsüne göre 31 mm daha uzun ve 5 mm daha yüksek. İz genişlikleri önde 6 mm artarak 1.627 mm ve arkada 23 mm artarak 1.640 mm’ye ulaştı. Genişlik 1.890 mm ile değişmedi. Bagaj hacmindeki artış GLC Coupé’yi uzun yolculuklar için iyi bir yol arkadaşı yapıyor. Bagaj hacmi öncüsüne kıyasla 45 litre artışla 545 litreye ulaşmış durumda. Arka koltukların katlanmasıyla ise yine öncüsüne kıyasla 90 litre artışla 1.490 litre hacme ulaşıyor. Elektrikli EASY-PACK bagaj kapağı da standart olarak sunuluyor.
Yeni GLC Coupé elektrik destekli güç-aktarma sistemleriyle sunuluyor. 48 volt entegre elektrik sistemi, süzülme, hızlanma ve enerji geri kazanımı gibi işlevlerle verimliliği artırıyor.
60 km/s’in altındaki hızlarda, arka tekerlekler ön tekerleklerin ters yönüne ve park etme sırasında 4,5°’ye kadar dönüyor. Dingil mesafesi böylece daha kısa hissediliyor. Bu da aracın manevra kabiliyetini iyileştiriyor. Ayrıca dönüş çapı 90 cm kısalarak 10,9 metreye iniyor. 60 km/s ve üzerindeki hızlarda arka tekerlekler ön tekerleklerle aynı yöne 4,5°’ye kadar dönüyor. Uzatılmış aks mesafesi hızlı şerit değiştirme veya ani engel aşma manevralarında üstün yol tutuş stabilitesi ve denge sağlıyor. Ayrıca sistem direksiyon komutlarına daha hassas yanıt veriyor. Arka aks yönlendirmesi, ön aksta daha direkt bir yönlendirme oranıyla birleştiriliyor. Böylece direksiyonun tur sayısı azalıyor.
360° kameralı GLC Coupé, arazi modunda ‘şeffaf kaput’ işlevi sunuyor. Merkezi ekran, ön tekerlekler ve direksiyon açısı dahil aracın ön kısmını alttan sanal olarak gösteriyor. Bu, sürücünün büyük taşlar veya derin çukurlar gibi engelleri daha kolay fark etmesini sağlıyor.
Arazi ekranı modu, iki ekranda arazi koşullarına yönelik bilgileri, kontrolleri ve temel işlevleri net bir şekilde gösteriyor. Merkezi ekran, aracın arazideki konumu dışında ön tekerleklerin direksiyon açısını da gösteriyor. Araçta arka aks yönlendirme varsa arka tekerleklerin açısı da ekrana yansıyor.
Yarı hibrit versiyonlar:
GLC 300 4MATIC | ||
Hacim | Cc | 1.999 |
Güç | kW/hp | 198/269 |
Devir sayısı | d/d | 5.800 |
Ek elektrikli güç (boost) | kW/hp | 17/23 |
Tork | Nm | 400 |
Ek tork (boost) | Nm | 200 |
Karma yakıt tüketimi (WLTP) | lt/100 km | 8,2-7,3 |
Karma CO2 emisyonu (WLTP)3 | gr/km | 185-165 |
Hızlanma 0-100 km/s | sn | 6,3 |
Maksimum hız | km/s | 246 |