Mcdodo, İstanbul’daki ilk deneyim mağazasını açtı!
Gelişen teknolojilerle her geçen gün büyüyen ‘mobil aksesuar pazarı’, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de yaşanan ekonomik durgunluğa rağmen 2023 yılında ilk 6 ayda önceki yıla göre % 35 büyüdü. Teknolojik gelişmeler ve hayatın mobil hale gelmesiyle birlikte her geçen gün büyüyen ‘mobil aksesuar pazarı’ Türkiye’de 40 milyon adet ve 20 milyar TL’lik bir büyüklüğe ulaşacak.
2018 yılında Metro iletişim Aksesuarları AŞ. İle Türkiye pazarına giren global mobil aksesuar markası Mcdodo da hızlı büyümesini sürdürüyor. Farklı kategorilerde yaklaşık 750 ürünü, yüksek tasarım ve malzeme kalitesinin yanı sıra fiyat/performans dengesiyle de fark yaratan Mcdodo, Türkiye pazarındaki iddiasını bir sonraki aşamaya taşıyarak franchise vermeye başladı.
Mcdodo’nun Konya’nın ardından 2. deneyim mağazası olan İstanbul Tahtakale mağazasının açılışında konuşan Mcdodo Türkiye Dünya Başkanı He Jinhong, “Mcdodo Türkiye operasyonu, tahminlerimizin çok ötesinde bir performansla son 3 yıldır hızlı bir büyüme yakaladığı ve iş modeliyle diğer pazarlara örnek oldu. Bu yeni mağazalaşma stratejisiyle de istikrarlı bir şekilde büyümeye devam edeceğine inanıyorum. Türkiye geçen yıldan bu yana ilk 3 ülke arasında bulunuyor. Bu yılı ise ‘en hızlı büyüyen ülke’ olarak tamamlayacak. Yeni yıldan itibaren Türkiye pazarına özel ürünler de üreteceğiz” dedi.
Satış noktaları 3 katına çıktı
2023’de satış noktası sayılarını 3 kat artırdıklarını, e- ticaret sitesi ve sanal pazar yerlerindeki satışlara ek olarak perakende noktaları oluşturduklarını belirten Mcdodo Türkiye Genel Müdürü Mehmet Uçurum ise, “Bu noktalarda, Türkiye’nin dört bir yanında Mcdodo’nun insanların hayatını kolaylaştıran ortalama 750’ye yakın ürüne dileyen herkes ulaşabilir. Bu bakımdan oldukça verimli bir yıl geçirdik diyebiliriz. Yeni ürünlerle birlikte Mcdodo Türkiye olarak, 2024 yılını 400 milyon TL’lik ciro ile tamamlamayı planlıyoruz. Söz konusu büyümeyle 2023 yılına göre yüzde 150 büyüme anlamına geliyor. Yeni açılacak mağazalarımızla birlikte iç pazarda 2024 yılında pazar lideri olmayı hedefliyoruz” dedi.